اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 آذر 1393 / کد مطلب: 9715 / نظرات: 0


شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در سبزوار برگزار شد


شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در سبزوار برگزار شد معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار با تاکید بر آموزش در کاهش اثرات بلایای طبیعی  گفت : ارتقا آموزش و آگاهی در خصوص  حوادث و بلایای طبیعی و نحوه برخورد افراد با حوادث موجب می شود تا در صورت وقوع این حوادث با اقدامات صحیح و سریع شاهد کاهش اثرات جبران ناپذیر آن باشیم .                                                                                                                                                                                                                           به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار ،محمد کلاته در مانور ایمنی و زلزله که در آموزشگاه 17 شهریورسبزوار برگزار شد ، افزود : بایستی این گونه مانورها فراگیر شده  و همه افراد آموزشهای لازم را در این خصوص فراگیرند تا در لحظه بحران بتوانند در برابر حوادث ایمنی نسبی داشته باشند.
وی ادامه داد : ارتقا  آموزش و آگاهی  در عموم دانش آموزان و مربیان آموزشی موجب می شود تا آنان  با انتقال آموخته های خود به جامعه و محیط زندگی ، باعث ایجاد محیطی امن برای خود و دیگران در برابر زلزله و بلایای طبیعی دیگر شوند.
کلاته اظهار داشت :  با آموخته هایی که در مانور ها در مدارس ارائه و تمرین می شوند، می توانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را باز کند .
وی افزود :  دانش آموزان با اتکا به این آموزش ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه رفته و همین آرامش نسبی روانی می تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهد.
وی با اشاره به موقعیت کشور ما و نیز سبزوار که در گسل زلزله واقع شده است اظهار داشت : بایستی با شناسایی نقاط قوت و ضعف و برطرف کردن موانع خدمت رسانی در زمان حادثه در زمان برگزاری مانورها برای زمان حوادث ، حین و پس از آن آمادگی داشته باشیم .
معاون عمرانی فرمانداری سبزوار مقاوم سازی ساختمان ها را نیز یکی از مواد کاربردی در کاهش خسارات  در زمان حوادث عنوان کرد و اظهار داشت :  در صورتی که از این مسئله بی تفاوت بگذریم در آینده دچار بحران می شویم .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.