اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9760 / نظرات: 0


فرماندار: کمبود فضای آموزشی در خوشاب توجه ویژه خیران را می طلبد



سبزوار پیام – فرماندار خوشاب خواستار توسعه بیشتر فضاهای آموزشی در این شهرستان شد و گفت : کمبود فضای آموزشی توجه بیشتر خیران را می طلبد .

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا حسین ابراهیمی کردیانی افزود : این شهرستان نیازمند احداث 9 فضای آموزشی دیگر می باشد .

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در شهر سلطان آباد مشهود است ، گفت : چهار فضای آموزشی برای شهر سلطان آباد و پنج فضای آموزشی در روستاهای بلقان آباد ، نوده انقلاب ، مشکان و رباط جز خوشاب نیاز داریم .

رییس شورای آموزش و پرورش خوشاب همچنین با اشاره به وجود حدود 100 فضای آموزشی در این شهرستان گفت : بالغ بر 50 درصد این فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی است .

ابراهیمی کردیانی همچنین با اشاره به اینکه حدود 800 نیروی فرهنگی در شهرستان خوشاب فعالیت دارند ، افزود : یکی از خواسته های جدی فرهنگیان این شهرستان ایجاد هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه و پسرانه است .

فرماندار خوشاب با اشاره به بحث توسعه اشتغالزایی و نیاز به مهارت آموزی در این شهرستان گفت : وجود هنرستان در این منطقه یک ضرورت است .

وی با بیان اینکه زمینی توسط خیرین برای احداث هنرستان اهدا شده ، افزود : در این مورد پیگیری هایی برای احداث این هنرستان با مسوولان ذیربط انجام شده است .

فرماندار خوشاب همچنین با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی گفت : در حال حاضر فقط دو سالن ورزشی در مرکز این شهرستان فعال است که جوابگوی نیاز جمعیت نیست .

ابراهیمی کردیانی افزود : هم اکنون عملیات اجرایی دو سالن ورزشی در روستاهای رباط جز و مشکان خوشاب در حال انجام است .

وی با اشاره به نقش تعامل و همدلی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت : با توجه به محرومیت شهرستان تازه تاسیس خوشاب و کمبود اعتبارات عمرانی نیاز هست تا خیران نیز در این حوزه ورود پیدا کنند .

حدود شش هزار دانش آموز در حدود 100 فضای آموزشی خوشاب به تحصیل اشتغال دارند .

شهرستان خوشاب پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود که مهرماه سال 1389 به شهرستان ارتقا یافت. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.