اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9784 / نظرات: 0

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش :


نمایشگاه دائمی توانمندیهای هنرستان های سبزوار افتتاح شد


نمایشگاه دائمی توانمندیهای هنرستان های سبزوار افتتاح شد  نمایشگاه دائمی توانمندیهای هنرستان های شهرستان سبزوار روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ،معاون استاندار و فرماندار ویژه و جمعی از مسوولان در این شهرستان افتتاح شد.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: برپایی این نمایشگاه در جهت سیاست های وزارت آموزش و پرورش می باشد.

علی زرافشان با بیان اینکه تربیت دانش آموزان باید توام با کار و تولید باشد افزود: در برپایی چنین نمایشگاههایی شاهد نشاط و شادابی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش خواهیم کرد سطح دانش، مهارت و حرفه دانش آموزان را افزایش دهیم تا کارهای حرفه ای تولید کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش سبزوار نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج توانمندیهای دانش آموزان هنرستان ها عنوان کرد.

سید رضا خاتم پور افزود: برای افزایش اعتماد به نفس و تقویت مهارت های فنی هنرجویان این نمایشگاه علاوه بر دائمی بودن محلی برای فروش دست سازه های هنرجویان نیز می باشد.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود 250 اثر از دست سازه های هنرجویان هنرستان های سبزوار در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تخصص و مهارت در ورود به بازار کار گفت: یکی از برنامه های ابلاغ شده توسعه متوازن رشته ها در مقطع متوسطه است که در این راستا تا پایان برنامه پنجم باید 60 درصد از کل دانش آموزان دوم متوسطه به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت شوند.

وی افزود: هم اکنون 47 درصد دانش آموزان استان خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند.

وی با اشاره به بالا بودن میانگین سبزوار از نظر تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش گفت : 52 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه این شهرستان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به وجود 32 هنرستان در این شهرستان افزود: چهار هزار هنرجو در این هنرستان ها مشغول تحصیل هستند.

هم اکنون 48 هزار و 500 دانش آموز در شهرستان سبزوار در حال تحصیل می باشند که از این تعداد هفت هزار و 800 دانش آموز در سال دوم تا پایان متوسطه اشتغال به تحصیل دارند.ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.