اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9802 / نظرات: 0


گردهمایی بزرگ شورائیان در سبزوار برگزار شد


به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها، هفتمین “گردهمایی بزرگ شورائیان” با حضور حدود ۴۰۰ نفر از اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان سبزوار در تالار كاشفی این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار در این گردهمایی با ارائه گزارشی از حوزه کاری خود مشارکت، رقابت و تحرک را سه مقوله مهم شوراهای اسلامی دانست.

جلال تعصبی با اشاره به تعداد مصوبات سال گذشته شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: ۵۶ درصد مصوبات این شورا در بخش اقتصادی و عمرانی، ۲۹ درصد اجتماعی و مابقی در بخش فرهنگی بوده است.

وی رسیدگی به مدیریت پسماند، گردشگری، سکونتگاههای غیر رسمی و تلاش برای جذب سرمایه گذاران، توسعه بوستان ها و اماکن تفریحی و رسیدگی به مسایل مربوط به ترافیک و محیط زیست و تعامل با مردم را از مسایلی عنوان کرد که شورای اسلامی شهر و شهرستان به آن توجه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار با بیان اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان سبزوار ۴۳۴ نفر است که ۱۲ نفر آنان زن هستند، به بروز رسانی اطلاعات اعضای شوراها اشاره کرد و گفت: شاید بتوان گفت که شورای اسلامی شهرستان سبزوار جزو معدود شهرهای کشور است که برای ارتباط بهتر با مردم دارای وب سایت است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز با بیان اینکه دولت یازدهم به شوراهای اسلامی و سازمان های مردم نهاد توجه خوبی دارد،گفت: شوراهای اسلامی در توسعه مناطق و رفع مشکلات مردم نقش مهمی ایفا می کنند.

احمد برادران افزود: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت بوده و در دین اسلام، روایات، قانون اساسی و قوانین جاری کشور از جایگاه والایی برخوردار هستند.

وی به اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری امور به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: شوراهای اسلامی و دهیاران با جلب افکار عمومی و بهره گیری از ظرفیت و توان منطقه می توانند بهترین بستر تحقق این اصل باشند.

وی ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم واگذاری بیشتر اختیارات به مردم و شوراهای اسلامی است زیرا نقش شوراهای اسلامی در آبادانی و توسعه مناطق و جلب مشارکت در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و غیره بسیار مهم و تاثیرگذار است.

برادران با بیان اینکه با تمرکز زدایی به توسعه و پیشرفت بیشتری می رسیم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران باید برای توسعه و آبادانی و جلب مشارکتهای مردمی تلاش کنند.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز بهترین ثبات امنیتی، نظامی و اقتصادی در کشور حاکم است، گفت: کلید حل مشکلات کشور در اتحاد و همبستگی است.

محمدرضا محسنی‌ثانی با بیان اینکه شورا نماد مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اراده مردمی شکل گرفته و تجلی‌گاه این اراده ملی در حقیقت شوراهای اسلامی شهر و در ابعاد گسترده‌تر مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی به خوبی به شوراهای اسلامی توجه شده است، تصریح کرد: امروز در سراسر کشور در دورترین نقطه شاهد شکل‌گیری شوراهای اسلامی هستیم و این مسئله نشان از توجه قانون و انقلاب اسلامی به اراده مردم در شئونات مختلف نظام است.

محسنی ثانی با بیان اینکه شوراهای اسلامی بهترین مشاور و کمک کار برای مسئولان اجرایی هستند، خاطرنشان کرد: شوراها در توسعه اقتصادی و پایدار مناطق نقش بسزایی دارند و در این حوزه مسئولان باید از کارکردهای شوراها بهره کافی را ببرند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دشمن درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: امروز ایران اسلامی در مرکز آسیب‌ها، کشمکش‌ها و جنایت‌های کشورهای متجاوز و حامی تروریست قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این جنایت‌ها و نسل‌کشی‌ها در کشورهای منطقه به سرکردگی استکبار و سرسپردگی کشورهای مختلف انجام می‌شود، گفت: امروز به برکت خون شهدا و وجود رهبری عزیز انقلاب ایران به امن‌ترین کشور منطقه تبدیل شده و دارای بهترین ثبات در حوزه‌های مختلف امنیتی، نظامی و اقتصادی است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه بحران‌هایی که کشورهای استکباری برای کشور ما در قالب توطئه‌های مختلف به وجود آوردند بیش از جنایت‌هایی است که در طول این مدت در کشورهای مختلف رخ داده است، ادامه داد: امروز قدرت ایران اسلامی در برابر کشورهای جهان را می‌توان در ایستادگی ما در برابر کشورهای ۱+۵ دید.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما به خوبی در برابر نمایندگان کشورهای به اصطلاح قدرتمند جهانی ایستادند، گفت: ایران در حوزه مذاکرات هسته‌ای به خوبی توانایی و قدرت خود را به کشورهای به اصطلاح قدرتمند نشان داده است.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما نیازمند به وحدت بیشتر و همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات است، ادامه داد: کلید حل مشکلات کشور در اتحاد، همبستگی و توجه به سرمایه‌های داخلی است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه امروز شهرک صنعتی شماره یک سبزوار تکمیل و برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی شماره ۲ در حال پیگیری است، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه صنایع خوبی در بخشی از این شهرک مستقر شده و امیدواریم با بهره‌برداری از این صنایع شاهد اشتغال جوانان و کاهش آمار بیکاری در شهرستان باشیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های شهرستان توجه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در این زمینه است، افزود: پیگیری‌های خوبی در این زمینه شده که امیدواریم مسئولان با اختصاص اعتبارات و تسهیلات لازم شرایط را برای توسعه این بخش نیز فراهم کنند.

محسنی‌ثانی با اشاره به وضعیت گازرسانی، بهداشت و راه روستایی در منطقه سبزوار یادآور شد: در این زمینه شاخص‌های استانی وضعیت خوبی را نشان می‌دهد که با تکمیل و اجرای پروژه‌ها در این حوزه شاهد افزایش شاخصه‌ها، میزان بهره‌مندی مردم از امکانات و توسعه روستاها خواهیم بود.

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها نباید از محل عوارض و حواله‌هایی که برای مردم صادر می‌کنند درآمدزایی داشته باشند، اظهار داشت: یکی از اصولی که در قانون به آن توجه جدی شده مسئله، واگذاری امور اقتصادی به مردم است و شوراها به عنوان منتخبان مردم باید به سمتی بروند که بتوانند از فرصت‌های اقتصادی بهره‌برداری کنند و زمینه توسعه اشتغال پایدار و درآمدزایی برای شهرداری‌ها را فراهم کنند.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه شوراها و شهرداری‌ها باید به سمت توانمندسازی خودشان در ابعاد مختلف حرکت کنند، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری باید زمینه لازم برای ورود مردم به پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی در شهرها را فراهم کنند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اختصاص بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون تجهیزات شهرداری‌های کشور ادامه داد: با اختصاص این اعتبارات، تجهیزات خوبی برای شهرداری‌ها خریداری و به آنها اختصاص داده می‌شود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۴۰ دستگاه از این تجهیزات به سبزوار اختصاص داده می‌شود، گفت: یکی از مصوبات خوب مجلس شورای اسلامی در زمینه ارائه تسهیلات به مردم برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌هاست که در این زمینه خوشبختانه اختیارات و اعتبارات ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته محور سبزوار روداب با اختصاص ۵۵ میلیارد تومان تعرض شده و در شرف آسفالت‌شدن است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز محور مواصلاتی سبزوار ـ ششتمد با طول ۱۸ کیلومتر تعریض و آماده برای آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به شهر ششتمد نیز با اختصاص بیش از ۶ میلیارد تومان در حال اجرا است، یادآور شد: پیمانکار این پروژه نیز مشخص شده که به‌زودی عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه در سه سال گذشته تعداد روستاهای دارای گاز در سطح حوزه انتخابیه از ۴۸ روستا تجاوز نمی‌کرد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۹۰ روستای منطقه از نعمت گاز بهره‌مند هستند که امسال نیز ۵۰ روستای دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به رشد ۵۰۰ درصدی میزان صدور پروانه‌های بهره‌بردای در بخش صنعت و معدن گفت: خوشبختانه شهرستان در این حوزه با یک جهش عالی روبه‌رو بوده که در آینده با بهره‌برداری از کارخانه‌های در حال احداث منطقه این رشد چند برابر می‌شود.

در ادامه مراسم مجری برنامه از کسب رتبه برتر شهرداری سبزوار در ستاد استقبال از بهار و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران بارگاه رضوی در ابتدای سال جاری اشاره کرد و متن لوح تقدیر این مهم را که از سوی سیدمجتبی علوی مقدم مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان خراسان رضوی به شهردار سبزوار ارسال شده بود را قرائت کرد.

همچنین در انتهای مراسم با اهدای لوح مزین به سکه سربداران از روسای شورای اسلامی شهر در دوره های مختلف ، جمعی از اعضای شوراهای روستا، معلمان نمونه کشوری سبزوار تقدیر بعمل آمد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.