اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9820 / نظرات: 0


برگزاری بیش از 30 عنوان برنامه در سبزوار طی هفته هلال احمر


سبزوار پیام ـ رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار از برگزاری بیش از 30 عنوان برنامه همزمان با هفته هلال احمر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش" سبزوار پیام" رضا شهرآبادی با بیان اینکه هفته هلال احمر در حقیقت پاسداشتی از زحمات اعضا و داوطلبان این جمعیت است، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از 30 عنوان برنامه در سطح شهرستان همزمان با این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در قالب ویژه برنامه‌های فرهنگی و امدادی و در سه شهرستان سبزوار، داورزن و خوشاب اجرا می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشن ویژه هفته هلال احمر، نواخته شدن زنگ هلال در مدارس و مهدهای کودک، برگزاری دوره‌های کمک‌های اولیه در سطح مدارس، شهرستان و مهدهای کودک، بازدید و سرکشی از پایگاه‌های جاده‌ای، اجرای پروژه‌های آموزشی، به صدا درآمدن زنگ هلال در سطح مدارس و مهدهای کودک شهرستان و ... است.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات طرح دادرس همزمان با هفته هلال احمر یادآور شد: این طرح در سطح مدارس اجرا شده که منتخبان و تیم‌های برتر هر آموزشگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شهرآبادی افزود: در این دوره از مسابقات بیش از 420 تن از اعضای تیم‌های دادرس در رشته‌های احیای قلبی و ریوی، آتل‌بندی، چادرزنی، کمک‌های اولیه و اطفای حریق با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به پروژه‌های آموزشی در ایام هفته هلال احمر ادامه داد: این پروژه‌های آموزشی در زمینه آشنایی مردم با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مبارزه با موادمخدر و دخانیات و آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به استقرار ایستگاه‌های سلامت در طول این هفته عنوان کرد: در این ایستگاه‌های سلامت خدماتی از جمله تست قند خون، فشار خون، تست میزان تن عضلانی، قد و وزن  به صورت رایگان گرفته شده و افرادی که نیازمند به خدمات پزشکی هستند به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای امدادی در سطح مدارس و محلات و مهدهای کودک شهرستان نیز گفت: در طول هفته هلال احمر دوره‌های کمک‌های اولیه در راستای آشنایی بیشتر جامعه با جمعیت و ارتقای سطح آگاهی آنها نسبت به ارائه خدمات اولیه به مصدومان برگزار می‌شود.
منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.