اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9824 / نظرات: 0


بهره برداری، کلنگ زنی و رونمایی 70 طرح به مناسبت هفته سبزوار


بهره برداری کلنگ زنی و رونمایی 70 طرح به مناسبت هفته سبزوار معاون استاندار و  فرماندار ویژه سبزوار گفت: 70 طرح همزمان با 'هفته سبزوار' در این شهر بهره برداری، کلنگ زنی و یا رونمایی می شود.
 
احمد برادران روز دوشنبه در نشستی به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس شهرداری سبزوار این طرحها را در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، خدمات شهری، محیط زیست، حمل و نقل، ترافیک، گردشگری، بافت تاریخی، عمران و توسعه شهری و فناوری اطلاعات برشمرد.

'هفته سبزوار' از 26 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

وی هفته سبزوار را فرصت خوبی برای بیان ظرفیتهای این شهر ذکر و بیان کرد: نامگذاری هفته سبزوار نشانگر منزلت و جایگاه شهری آن است.

فرماندار سبزوار افزود: این شهرستان در زمینه آثار تاریخی و گردشگری نیز قابلیتهای فراوانی دارد که باید به مردم و گردشگران معرفی شوند.

شهردار سبزوار نیز در این نشست گفت: سبزوار در زمره شهرهایی در کشور است که اقدام به نامگذاری هفته ای به نام آن در تقویم رسمی شده است.

محمدعلی طالبی افزود: هدف از برپایی 'هفته سبزوار' ایجاد فرصت برای شناخت منطقه و شهروندان سبزواری، ایجاد فضای مناسب و شاد بر ای آنان، فرصتی برای آغاز و افتتاح پروژه های حوزه شهری و تعامل پسندیده مسوولان و مردم است.

سبزوار با 232 هزار نفر جمعیت به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

این شهر که از سال ١٣٩٣ به عضویت مجمع شهرداران آسیایی درآمده نه تنها از نظر حجم فعالیتهای تجاری و بازرگانی در بین شهرهای استان خراسان رضوی از جایگاهی ممتاز برخوردار است بلکه در زمره مهمترین مراکز جمعیتی، دانشگاهی، فرهنگی، اسلامی و تاریخی ایران در شمال شرق کشور محسوب شده و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و علم در حوزه تمدن ایرانی مطرح است.ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.