اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9827 / نظرات: 0

با حضور نایب رئیس مجلس


کنگره شاهدان قلم و یادواره شهدای فرهنگی سبزوار آغاز شد


کنگره شاهدان قلم و یادواره شهدای فرهنگی سبزوار آغاز شد  کنگره شاهدان قلم و یادواره 183 شهید فرهنگی و دانش آموز سبزوار عصر دوشنبه با حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در این شهر آغاز شد.
 مدیر آموزش و پرورش سبزوار در این مراسم گفت: حدود 300 دلنوشته و 370 مقاله توسط فرهنگیان و معلمان در 17 موضوع با محوریت ایثار و شهادت از مناطق مختلف به دبیرخانه کنگره ارائه و از این تعداد 170 مقاله پذیرفته شد.

مرتضی بینش افزود: این مراسم معنوی با رویکرد پژوهشی و یادواره و دانش آموزمحوری برای جامعه هدف برگزار شده است.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه این کنگره اشاره و بیان کرد: نمایشگاه شامل 9 غرفه خطاطی، طراحی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، پیش دبستانی، فضای سایبری، آثار شهدا، کتاب و غرفه صلواتی است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار افزود: این شهرستان 183 شهید فرهنگی و دانش آموز تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده که 40 تن از این عزیزان معلم و فرهنگی هستند.

حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی امام جمعه سبزوار هم گفت: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است لذا می بایست قدر این عزیزان را بیش از پیش بدانیم و تا زنده هستیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداریم.

محمد رضا محسنی ثانی نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شهدای فرهنگی و دانش آموز به زندگی ما قیمت بخشیده و راه زندگی را نشان دادند لذا باید ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.

رمضانعلی سبحانی فر دیگر نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با برگزاری چنین یادواره هایی باید پیوند پیام شهدا را با جامعه و نسل جدید برقرار کنیم و درسهایی که شهدا به ما آموختند فراموش نکنیم.

احمد برادران فرماندار ویزه سبزوار هم در این مراسم اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را برای نسل جدید ضروری ذکر و بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست لذا برگزاری این کنگره برای انتقال ارزشها به نسل جدید و دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است.

کنگره شاهدان قلم و یادواره 183 شهید فرهنگی و دانش آموز سبزوار با همت آموزش و پرورش و تعدادی از ادارات و نهادهای دیگر برپا شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.