اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9834 / نظرات: 0

در جمع خبرنگاران مطرح شد:


برای نخستین بار هفته سبزوار برگزار می شود


برای نخستین بار هفته سبزوار  برگزار می شود شهردار سبزوار گفت: هفته سبزوار برای نخستین بار در شرق کشور پس از دو مرکز استان اصفهان و تبریز در این شهر برگزار می شود.

دکتر محمد علی طالبی با بیان اینکه این هفته نکوداشت سبزوار، تاریخ، مردم، ایثارگران و شهدای این شهر سرافراز است، افزود: در این هفته جشن های آیینی، شناساندن توانمندی ها و ظرفیت های شهر سبزوار در ۵ نقطه از سطح شهر از ۲۶ تا اول خردادماه به برگزار و برنامه ها از شبکه های ملی به صورت زنده در ساعاتی از شبانه روز برای عموم مردم کشور پخش می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این هفته تلاش مدیریت شهری نشاندن لبخند و شادابی بر لبان شهروندان فهیم سبزواری است، اظهار داشت: از امسال این هفته همه ساله در شهر کهن شهر دیار سربداران برگزار خواهد شد.

شهردار سبزوار همچنین با بیان اینکه سبزوار یک شهر بزرگ در تاریخ است که آنچنان که باید و شاید به توانمندی ها و پتانسیل های آن به کشور، استان خراسان بزرگ و حتی خود سبزواریان نشناسانده نشده است، خاطرنشان کرد: میزان شناخت مردم از توانمندی های بالفعل و بالقوه سبزوار به میزان بزرگی شهر در تاریخ نیست که ما در تلاش هستیم این مهم را به منحصه ظهور بنشانیم.

دکتر طالبی افزود: هفته سبزوار یک فرصت عالی برای مسئولان سبزوار جهت معرفی و شناساندن توانمندی ها، دانشوران، بزرگان، فرهیختگان، توانمندی های عمرانی، سرمایه گذاری در حوزه های اجتماعی ،میراث فرهنگی، گردشگری، ایثارگران، شهدای همه ادوار تاریخ این شهر به کشور است.

وی در مورد چرایی برگزاری هفته سبزوار توسط شهرداری گفت: اولین هفته سبزوار تا حدی گرایش به موضوعات حوزه شهری خواهد داشت و چون دستگاه‌های دیگر برای امسال آمادگی لازم برای بر عهده گرفتن این کار و گرایش را نداشتند و از طرفی امسال مصادف با هشتادمین سال تأسیس سازمان شهرداری در سبزوار است لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزاری آن را بر عهده گرفتند.

وی با اعلام این مطلب که برگزاری هفته سبزوار به‌صورت همه‌ساله به تصویب شورای اسلامی شهر و کارگروه انطباق در فرمانداری رسیده است گفت: به‌صورت طبیعی با حفظ اهداف اصلی گرایش موضوعی این برنامه در هرسال تغییر خواهد کرد و به‌عنوان‌مثال ممکن است سال آینده با توجه به‌قرار گرفتن صدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه به‌عنوان اولین بیمارستان نوین خراسان بزرگ گرایش هفته سبزوار نیز مرتبط با آن باشد.

طالبی با اشاره به زمان شروع برنامه‌های هفته سبزوار گفت: در این زمینه جلسه هماهنگی با حضور مسئولان فرمانداری، اداره ارشاد، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها برگزارشده است و به امید خدا برنامه‌های این هفته هم‌زمان با عید مبعث که عیدی برای جهان اسلام و بشریت است با انجام قرعه‌کشی طرح «شهر زندگی» و جشن مبعث در سالن کاشفی اداره ارشاد آغاز می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه برگزاری این هفته همزمان با هشتادمین سال تاسیس شهرداری است، خاطرنشان کرد: در این هفته برگزاری افتتاح، کلنگ زنی، رونمایی ۷۰ پروژه شهری با محوریت شهرداری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی پژوهشی، خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، گردشگری و بافت تاریخی، عمران و توسعه شهری و فناوری و اطلاعات صورت می گیرد.

شهردار سبزوار افتتاح خانه هنرمندان برای نخستین بار در سبزوار، افتتاح فاز نخست بلوار هشت بهشت به طول ۳ کیلومتر، افتتاح موزه گالری موزه شهر، افتتاح مرکز کنترل ترافیک با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان را از جمله مهمترین طرح های این هفته برشمرد.

در ادامه این نشست دبیر ستاد برگزاری هفته سبزوار و مسئول روابط عمومی شهرداری سبزوار با تشکر از اصحاب رسانه شهرستان و به‌ویژه سایت‌ها در انعکاس و پرداخت اخبار مرتبط با شهرداری در خصوص هفته سبزوار گفت: برای هرکدام از روزهای هفته سبزوار نام‌گذاری مشخصی صورت گرفته است که با توجه بر برگزاری برنامه‌های متناسب با این نام‌گذاری نشان‌دهنده رویکردهای اصلی برگزاری این هفته دارد.

قاسم دارینی در تشریح نام‌گذاری صورت گرفته گفت: شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه که روز آغازین هفته سبزوار است باهدف پیشبرد توسعه و مشارکت در شهر به نام «سبزوار شهر زندگی» نام‌گذاری شده است. روز دوم نیز باهدف جلب نگاه‌ها به تاریخ و پیشینه شهرستان به نام «سبزوار شهر دیرینه‌های پایدار» نام‌گذاری شده است.

وی در ادامه در تشریح نام‌گذاری روز سوم هفته سبزوار به نام «سبزوار شهر میراث فرهنگی و گردشگری» گفت: هدف از این نام‌گذاری معرفی فرصت‌های گردشگری شهر سبزوار و اماکن تاریخی و مذهبی آن است.

دارینی در اعلام نام‌گذاری‌های صورت گرفته برای سایر روزها گفت: روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت باهدف معرفی خدمات ماندگار ۸۰ ساله شهرداری سبزوار و نقش شورای اسلامی شهر در مدیریت شهری «مردم، شورا، شهرداری، همدلی و هم‌زبانی» و روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت نیز باهدف پایش سطح علمی حوزوی و دانشگاهی و همچنین معرفی مفاخر علمی فرهنگی شهرستان به نام «سبزوار شهر دانشوران» نام‌گذاری شده است.

مشاور شهردار و مسئول روابط عمومی شهرداری سبزوار عنوان آخرین روز هفته سبزوار را «سبزوار شهر ایثار و مقاومت» اعلام کرد و گفت: هدف از این نام‌گذاری تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شاهد است که امیدواریم شورا و شهرداری با افتتاح خانه موزه شهید فرومندی و برگزاری یادواره ۴۷ فرمانده بسیجی شهید شهرستان در این روز بخشی از دین و وظیفه خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ادا کنند/ منبع سلام سربدار /رصد





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.