اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9837 / نظرات: 0


رونمایی از الکتروموتور ضدانفجار ساخت داخل در جوین


رونمایی از الکتروموتور ضدانفجار ساخت داخل در جوین  رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار از افتتاح نخستین آزمایشگاه کاربردی الکتروموتورها و تجهیزات ضدانفجاری و نیز رونمایی از الکتروموتور ضدانفجار ساخت داخل در جوین خبر داد.
 
علی امیدبخش روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین آزمایشگاه و الکتروموتورضدانفجاری ساخت داخل کشور با کاربرد وسیع در صنایع نفت و پتروشیمی در شرکت ماشینهای الکتریکی جمکو واقع در جوین راه اندازی و ساخته شده اند.

مدیرعامل شرکت ماشینهای الکتریکی جوین(جمکو) نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آزمایشگاه کاربردی الکتروموتورها و تجهیزات ضدانفجاری قابلیت تزریق گازهای مختلف را دارد تا تجهیزات در محیط گازی آزمایش شوند.

مهندس سعید احتشام زاده افزود: این آزمایشگاه کاربردی نخستین نمونه از این دست در کشور است که تحمل قدرت انفجاری معادل 100 کیلو تی.ان.تی را دارد.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه با هزینه 20 میلیارد ریال در مدت دو سال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ماشینهای الکتریکی جوین(جمکو) میزان اشتغالزایی فعالیت این آزمایشگاه را نیز 50 نفر مستقیم و 50 نفر بطور غیرمستقیم عنوان کرد.

وی همچنین از همکاری پتروشیمی مارون و پژوهشکده وزارت نیرو به عنوان مشاور و ناظر بر ساخت این آزمایشگاه قدردانی کرد.

وی در مورد الکتروموتور ضدانفجار نیز گفت: این الکتروموتور 230 کیلوواتی و فشار قوی از نوع نصب عمودی با هزینه 10 میلیارد ریال در مدت یک سال به بهره برداری رسید.

احتشام زاده کاربرد این الکتروموتور را در صنایع پتروشیمی، نفت و میادین نفت و گاز عنوان کرد.

شرکت ماشینهای الکتریکی جوین(جمکو) در حاشیه جاده سبزوار - اسفراین، 25 کیلومتری نقاب مرکز شهرستان جوین و 45 کیلومتری سبزوار واقع یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در ایران است.

ظرفیت تولید سالانه شرکت جمکو 1200مگاوات معادل 12 هزار و680 دستگاه انواع الکتروموتور و ژنراتور است.

800 نفر در این شرکت صنعتی به کار اشتغال دارند.

'نقاب' مرکز شهرستان 54 هزار نفری جوین در 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.