اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9847 / نظرات: 0


موزه شهر سبزوار افتتاح شد


موزه شهر سبزوار افتتاح شد
سبزوار پیام - موزه شهر سبزوار روز دوشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان این شهر راه اندازی شد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، رئیس کمیسیون گردشگری و عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت : این موزه با هدف حفظ هویت ، تاریخ و شناسنامه سبزوار با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر راه اندازی شده است .

مسعود پسندیده اظهار کرد: در حال حاضر حدود500 شئ تاریخی و قدیمی از دوره های پیش از تاریخ ، دوره باستان ، دوره اسلامی تا معاصر در این موزه نگهداری می شود.

وی افزود: همچنین در این موزه نوع و شیوه زندگی مردم این منطقه به نمایش گذاشته شده است .

پسندیده با بیان اینکه آثار و اشیای این موزه متعلق به مردم است ،افزود : از شهروندان می خواهیم اشیاء قدیمی خود را با نام خودشان به موزه شهر اهدا کنند تا سبب رشد و رونق این موزه شود .

وی همچنین ادامه داد: شهرستان سبزوار با بیش از 900 اثر شناسایی شده و بیش از 200 اثر ثبتی از شهرهای مهم تاریخی و فرهنگی و گردشکری کشور می باشد .

مسوول کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به تعدد آثار تاریخی شاخص در این شهرستان گفت : بایستی تلاش شود سبزوار به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل و معرفی شود .

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین از کمبود اعتبارات تخصیص یافته بخش میراث فرهنگی در این شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت : اعتبارات تخصیص یافته این شهرستان متناسب با تعدد آثار تاریخی و اعتبارات مورد نیازاین شهرستان نیست .

وی از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خواست تا اعتبارات این شهرستان را افزایش دهند .

موزه شهر سبزوار با حدود 600 متر مربع در میدان شهید بهشتی سبزوار دایر شده است .

در موزه شهر سبزوار آثار حجمی از سنگ ، ظروف مسی و مفرغی دوره های تیموری و صفویه و قاجار، تابلو هایی از خانه های قدیمی سبزوار ، سردیس مفاخر سبزوار و نامه هایی از شهدای دفاع مقدس در معرض دید عموم گذاشته شده است .

شهرستان سبزوار در حال حاضر شش موزه به نامهای شهر ، مردم شناسی ، شهدا ، وقف ، حیات وحش و نفت می باشد .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.