اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9856 / نظرات: 0


مرکز کنترل و مدیریت ترافیک سبزوار افتتاح شد


 در پنجمین روز از هفته سبزوار، مرکز کنترل و مدیریت ترافیک سبزوار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم که با حضور برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و جمعی از مدیریت شهری برگزار شد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: با راه اندازی این مرکز سبزوار سومین شهر استان خراسان رضوی پس از مشهد و نیشابور است که مجهز به این مرکز شد.

جلال تعصبی خاطر نشان کرد: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در سازمان تاکسیرانی شهرداری به بهره برداری رسید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه در فاز نخست این دوربین ها در ۸ نقطه اصلی شهر نصب شده است، اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور تعداد این دوربین ها به حدود ۴۰ دوربین کنترل ترافیک افزایش خواهد یافت.

وی تقاطع اسدآبادی- کاشفی، ابتدای بلوار پاسداران، تقاطع بلوار کشاورز- رازی، بلوار توحید شهر روبروی پارک شهدای گمنام ، تقاطع اسدابادی- عطاملک، تقاطع مدرس- کاشفی، تقاطع خوشبین- سیادتی و تقاطع چمران- ۲۲ بهمن را از جمله مناطقی برشمرد که دوربین کنترل ترافیک در آن نصب شده است.

تعصبی گفت: در فاز دوم نیز میدان ۲۲ بهمن و تقاطع بیهق- اسرار مجهز به مرکز نصب دوربین های کنترل ترافیک خواهد شد.

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی سبزوار نیز در این مراسم گفت: ۱۳۵ هزار وسیله نقلیه در سبزوار تردد می کنند که این امر ایجاد این مرکز را در سبزوار ضرورت کرده بود.

سرگرد کلاته با بیان اینکه برای فاز نخست این مرکز نصب ۸ دوربین در سطح شهر نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون ۴ دوربین در سطح شهر قابل بهره برداری است و تا دوهفته اینده نیز ۴ دوربین دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی کنترل بار ترافیکی، اعزام نیروهای راهنمایی و راننددگی جهت بازگشایی ترافیک، بررسی نقص چراغ های فرماندهی راهنمایی، اصلاح هندسی میادین، تقاطع ها و معابر و بهینه سازی و اصلاح زمانبندی چراغ های فرماندهی را از فواید نصب این دوربین ها برشمرد.

در ادامه مراسم مرکز ساماندهی حمل و نقل بار درون شهری و حومه سبزوار نیز به بهره برداری رسید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: این مرکز در راستای شناسایی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل درون شهری و حومه سبزوار به تعداد ۱۲۸۱ دستگاه وانت و نیسان، ۸۳۴ دستگاه سه چرخ و ۵ دستگاه خودروی دیزلی ایجاد شد.

وی ایجاد مرکزی جهت رصد کردن کامل ناوگان و یکسان سازی قیمت، ایجاد شناسنامه برای ناوگان، ساماندهی ناوگان حمل و نقل بار و کمک به زیباسازی فضای شهری را از مهمترین اولویت های ایجاد این مرکز بیان کرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.