اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 خرداد 1394 / کد مطلب: 9863 / نظرات: 0


راه اندازی سامانه هوشمند جمع‌آوری اخبار سبزوار بزرگ


امیر مسکنی مدیر سامانه هوشمند «سبزوار خبر» در پیام ارسالی خود به سبزوار پیام  توضیحاتی از امکانات و قابلیت های این سامانه ارائه کرده است.

در طی چند سال گذشته حجم سایت‌های خبری و تحلیلی شهرستان سبزوار و همچنین منطقه سبزوار بزرگ افزایش قابل‌توجهی داشته است. ادارات، سازمان‌ها و مدیران شهرستان نیز به سمت راه‌اندازی سایت‌های اختصاصی خود رفته‌اند.

تعداد بالای رسانه‌های مجازی (در هر دسته و رده‌ای) و به‌روزرسانی‌های مداوم این رسانه‌ها (در کنار تمام مزایای آن) باعث شده است بخش زیادی از اطلاعات تولیدی از دسترس کاربران خارج شوند و به دلیل کمبود وقت جهت بازدید مداوم این رسانه‌ها، امکان اطلاع کامل از مطالب جدید فراهم نباشد.

معمولاً برای اطلاع از تمامی مطالب جدید رسانه‌های موردنظر، از نرم‌افزارهای خبرخوان استفاده می‌شود که در عین کارایی مشکلاتی مثل نیاز به نصب در یک سیستم خاص (رایانه شخصی، تلفن همراه و ...) و محدودیت‌های زمانی و مکانی جهت دسترسی به این نرم‌افزارها دارند.

در سطح ملی سایت‌هایی همچون: تی‌نیوز، خبرفارسی، خبرخون، قطره، چاپارک، پارسیک و... وجود دارند که به نحو احسن اخبار را جمع‌آوری و پالایش و به مخاطب ارائه می‌کنند.

در سطح بومی (تا جایی که نویسنده‌ی مطلب اطلاع دارد) هنوز هیچ‌گونه سامانه خبرخوان اختصاصی وجود ندارد که بتواند اخبار و مطالب را از سایت‌های مختلف به‌صورت هوشمند دریافت و پالایش کند.

سامانه‌ی هوشمند «سبزوارخبر» اولین سامانه‌ی خبری است که در سطح بومی اقدام به جمع‌آوری مطالب از رسانه‌های مختلف بومی و ملی می‌کند و آن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف به مخاطبین خود ارائه می‌کند.

شما در این سایت می‌توانید آخرین مطالب را در دسته‌های زیر مشاهده نمایید:

• رسانه‌های بومی سبزوار بزرگ: در این بخش آخرین اخبار و مطالب از سایت‌های معتبر خبری و تحلیلی منطقه سبزوار بزرگ جمع‌آوری می‌شود.

• سازمان‌ها و ادارات: آخرین اخبار از سایت‌های رسمی سازمان‌ها، ادارات و نهادهای دولتی و عمومی

• شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی: آخرین مطالب منتشره در سایت‌های رسمی: نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و...

• سازمان‌های مردم‌نهاد: آخرین مطالب و اخبار منتشرشده در سایت‌های مؤسسات و نهادهای مردمی و غیر‌دولتی: سمن‌ها، خیریه‌ها، انجمن‌ها و...

• دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی: آخرین مطالب و اخبار منتشرشده در سایت‌های: دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، مؤسسات فرهنگی و ...

• وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های روستایی: وبلاگ‌های روستایی یکی از نقاط قوت رسانه‌ای سبزوار بزرگ است. در این بخش سعی شده است تا آخرین مطالب این رسانه‌ها نیز ثبت شود.

• وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های عمومی: وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که توسط افراد عادی ایجاد شده است و البته قابلیت‌ها و شرایط عرضه عمومی را دارند.

و مهم‌ترین مزیت و قابلیتی که سبزوارخبر به کاربران خود ارائه می‌کند:

سبزوار در رسانه‌های ملی: در این بخش مطالب و اخبار بیش از ۲۰ خبرگزاری بزرگ و مطرح کشور (از تمامی گروه‌های فکری و سیاسی) جمع‌آوری و پالایش می‌شود. اخباری که در عنوان و یا متن آن اشاره‌ای به سبزوار شده باشد، ثبت و منتشر می‌گردد.

این بخش نیز به‌صورت کاملاً خودکار و البته هوشمند بوده و هیچ نوع گزینش و انتخاب نیروی انسانی در آن وجود ندارد.

امیدواریم راه‌اندازی این سایت بتواند خدمتی مؤثر برای همشهریان عزیزی باشد که می‌خواهند همیشه به‌روز بوده و از اخبار و مطالب منتشرشده درباره سبزوار بزرگ آگاه باشند.

منتظر انتقادات و پیشنهاد‌های شما جهت بالا بردن کیفیت این سامانه هوشمند خبری هستیم





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.