اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 خرداد 1394 / کد مطلب: 9888 / نظرات: 0

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی


توسعه بازرگانی رویکرد جهاد کشاورزی خراسان رضوی است


توسعه بازرگانی رویکرد جهاد کشاورزی خراسان رضوی است سبزوار پیام - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توجه به نیروی انسانی و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی از رویکردهای مهم این سازمان است.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، مجتبی مزروعی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: توسعه بازرگانی ارتقا بهره وری را به دنبال دارد لذا اختلاف سه برابری قیمت محصولات کشاورزی بین تولیدکننده و مصرف کننده غیرقابل پذیرش است.

وی گفت: دلیل این امر توجه نکردن به شرکتهای بازرگانی مدرن به عنوان حلقه نخست زنجیره کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اتحادیه ها در این زمینه نتوانستند نقش خوبی ایفا کنند لذا این مهم بر عهده سازمان تعاون روستایی گذاشته شد تا با تغییر نگاه، این کمبود را جبران کند.

وی افزود: سالانه اعتبارات زیادی هزینه می شود تا محصول سالم تولید شود اما وقتی این محصول به بازار می آید اتیکت ندارد.

مزروعی گفت: می بایست بطور جدی از صادرکنندگان و تجار حمایت شود، به همت بازرگانان پسته و زعفران ایران در دنیا شناسانده شده و حرفی برای گفتن دارد.

وی به جایگاه عظیم نیروی انسانی در توسعه اشاره و بیان کرد: ایران دو درصد از منابع خدادادی را دارد ولی از نظر اقتصادی جزو کشورهای پیش رو نیست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین با اشاره به بحران آب بر لزوم به استفاده بهینه از آن تاکید و بیان کرد: باید نسبت به این موضوع حساس باشیم زیرا بحران آب جدی و شیوه مدیریت آب است که این بحران را ایجاد کرده است.

وی در ادامه توسعه فناوری و ماشین آلات را نیز از رویکردهای دانشت و گفت: ماشین آلاتی که هم اینک در بخش کشاورزی استفاده می شوند مربوط به 50 سال قبل است.

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: بخش کشاورزی یکی از مهمترین محورهای توسعه مورد توجه در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

احمد برادران افزود: توجه به حفاظت منابع آب، خاک، دام و طیور در این حوزه توجه بیشتری را می طلبد.

وی نگاه دولت به موضوع تولید را ویژه توصیف و بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات حفاظت منابع آبی است که دولت اقدامات ویژه ای در این بخش انجام داده است.

در این مراسم از خدمات محمد جواد ایزدیان قدردانی و منصور برغمدی به عنوان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار معرفی شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.