اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 خرداد 1394 / کد مطلب: 9927 / نظرات: 0


نیمی از خانه های روستایی در غرب خراسان رضوی نیازمند مقاوم سازی


سبزوار پیام - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: افزون بر نیمی از واحدهای مسکونی روستایی در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی نیازمند مقاومسازی هستند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، سیدمجید نجاتی افزود: 18 هزار و 697 واحد از 33 هزار و 130 واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب بی دوام و یا کم دوام بوده و نیازمند مقاوم سازی می باشند.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 84گفت: از ابتدای اجرای این طرح برای هشت هزار واحد مسکن روستایی به منظور برخورداری مالکان آنها از تسهیلات، قرارداد منعقد شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار افزود: در چارچوب عملیات اجرایی مقاوم سازی هفت هزار و 458 واحد مسکونی در این شهرستانها تاکنون کار شش هزار و 700 واحد آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: 720 میلیارد ریال اعتبار برای این واحدهای مسکونی روستایی هزینه شده است.

نجاتی گفت: سقف تسهیلات بهسازی مسکن روستایی 150 میلیون ریال با بازپرداخت 15 ساله و کارمزد پنج درصد بوده که باقیمانده سود آن توسط دولت به صورت یارانه به بانکهای مربوطه پرداخت می شود.

وی سهمیه پارسال مقاوم سازی مسکن روستایی در سبزوار، خوشاب و داورزن را 730 واحد ذکر و بیان کرد: با توجه به دیر ابلاغ شدن این سهمیه فقط برای 40 مورد آن تسهیلات جذب شد.

او افزود: از ابتدای امسال نیز 150 پرونده مسکن روستایی در این سه شهرستان تشکیل و به بانک ها معرفی شده است.

وی ادامه داد : از سال 84 طی برنامه 10 ساله قرار بود دو میلیون واحد مسکن روستایی در سطح کشور بهسازی و مقاوم سازی شود که این فرصت با جذب سهمیه سال گذشته به پایان می رسد.

شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن در مجموع 233 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.