اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 خرداد 1394 / کد مطلب: 9932 / نظرات: 0

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


دولت بازار کشور را بر رقابت محصولات داخلی مدیریت کند


دولت بازار کشور را بر رقابت محصولات داخلی مدیریت کند سبزوار پیام ـ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیگیری مجلس از اعلام تعرفه‌گذاری‌‌های جدید واردات اجناس خارجی خبر داد و گفت: دولت باید بازار کشور را طوری مدیریت کند که رقابت در بازار داخل در دست تولیدکننده ایرانی و محصولات داخلی باشد.

رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه میزان واردات بی‌رویه از خارج از کشور به‌ویژه چین برای اقتصاد کشور دارای آسیب‌های زیادی است، اظهار داشت: امروز بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز کشور در داخل ساخته و تولید می‌شود به همین منظور، دولت باید بازار کشور را طوری مدیریت کند که رقابت در بازار داخل در دست تولیدکننده ایرانی و محصولات داخلی باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج محصولات ایرانی، بهره‌برداری از محصولات داخلی توسط دستگاه‌های دولتی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه مقام معظم رهبری(مدظله) تأکیدات زیادی مبنی بر استفاده دولت از محصولات ایرانی دارند.

وی با بیان اینکه مجلس در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور سهم مهمی را برای تولیدات داخلی قائل شده است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین قوانین و برنامه‌های مجلس در چند سال اخیر که در نوع خود بی‌نظیر بوده، مسئله قانون حمایت از تولید است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه در این قانون به مباحثی از جمله ارائه تسهیلات از بانک‌ها، توجه به مالیات‌ها، ارائه بسته‌های تشویقی و افزایش صادرات توجه داشته است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در حوزه اقتصاد، افزایش تولید و میزان افزایش اشتغال در کشور مهم و مؤثر است، مسئله توجه به صنایع کوچک است که می‌تواند باعث رونق اقتصادی کشور شود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه در قوانین وضع شده برای رفع موانع تولید به این کارگاه‌ها توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که بخشی از صنایع مورد نیاز مهم کشور مانند صنایع بخش کشاورزی در همین کارگاه‌های کوچک ساخته می‌شود که مشابه آن را می‌توان در کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشورهای خارجی دید.

وی با اشاره به ساخت دستگاه علف‌زنی مدرن در یکی از کارگاه‌های کوچک صنعتی در سبزوار یادآور شد: با تلاش مدیران این کارگاه‌ها دستگاه ساخته شده، کاملاً بومی و دارای مزیت‌های مدل مشابه ایتالیایی خود است که اگر از همین دست صنایع کوچک حمایت شود شاهد ساخت تجیهزات مدرن‌تر و بزرگتری در این کارگاه‌ها هستیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به پیگیری‌ها برای تعرفه‌گذاری جدیدی برای واردات اجناس خارجی عنوان کرد: این کار از طریق از وزارت صنایع و معادن در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی تعرفه‌ها مشخص و اعلام شود.

وی گفت: این تعرفه‌ها در کاهش میزان واردات کالا به کشور و میزان افزایش تولیدات داخلی و حمایت از آنها مؤثر است.

منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.