اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 خرداد 1394 / کد مطلب: 9973 / نظرات: 0


هشدار شبکه دامپزشکی به مرغداران شهرستان سبزوار


سبزوارپیام - رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت : با توجه به گزارش های واصله و انجام آزمایشات لازم بر روی نمونه های متیونین موجود در بازار برخی از متیونین های مورد استفاده در تهیه دان مرغ از استاندارد لازم برخوردار نمی باشند.

به گزارش شبکه دامپزشکی دکتر ولی الله جغتایی اظهار کرد: متیونین یکی از اسیدهای آمینه ضروری و مورد نیاز تهیه دان مرغ می باشد.

وی افزود: متیونین نقش مهم و موثری در فرمول و برنامه جیره غذایی برای رشد مناسب طیور دارد که در صورت عدم تامین میزان لازم آن در ترکیب دان مصرفی موجب عدم رشد مناسب و متعاقب آن نیز افزایش حساسیت به بیماری های عفونی و بروز خسارات و تلفات در مرغداری ها می شود.

وی ادامه داد: متیونین یکی از اقلام دارویی مورد نیاز تهیه دان صنعت پرورش طیور کشور است که توسط عوامل و شرکت های متعدد وارد کشور می گردد.

به گفته وی در آزمایش بعمل آمده نمونه ای از متیونین موجود در بازار 33 درصد خلوص کمتر نسبت به حد مجاز استاندارد آن دارد.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار به مرغداران، تعاونی های مربوطه و کارخانجات تولید خوراک طیور این شهرستان توصیه کرد در زمان خرید از ماهیت و خلوص این ماده اطمینان کامل حاصل کنند.

حدود 370 واحد مرغداری با ظرفیت چهار میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در شهرستان سبزوار فعالیت دارند. امام جمعه موقت سبزوار :





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.