اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 خرداد 1394 / کد مطلب: 9975 / نظرات: 0


فرماندار داورزن برلزوم تسریع در احداث ناحیه صنعتی این شهرستان تاکید کرد


فرماندار داورزن برلزوم تسریع در احداث ناحیه صنعتی این شهرستان تاکید کرد سبزوار پیام - فرماندار داورزن بر تسریع آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی این شهرستان تاکید کرد و گفت : مجوز احداث پروژه صنعتی داورزن صادر شده و جانمایی آن هم توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است .

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، رضا فلاحی احداث ناحیه صنعتی داورزن را یکی از مطالبات اساسی مردم و شوراهای اسلامی این شهرستان ذکر کرد و افزود: در مرحله نخست برای ساخت این پروژه صنعتی حدود 50 هکتار زمین در نظر گرفته شده است .

وی افزود: پیش بینی شده این ناحیه صنعتی در حاشیه جاده اصلی حدفاصل شهر داورزن و روستای صدخرو این شهرستان احداث شود .

فرماندار داورزن با اشاره به جوانان تحصیلکرده جویای کار در این شهرستان افزود: اجرای این پروژه موجب جلوگیری از مهاجرت و اشتغال جوانان این منطقه خواهد شد .

وی از مساعدت استاندار خراسان رضوی ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی برای احداث این طرح در شهرستان داورزن تقدیر کرد و گفت : مسوولان نسبت به تولید و صنعت توجه ویژه ای دارند .

فلاحی اظهار کرد : با ایجاد این ناحیه صنعتی سرمایه گذاران بخش خصوصی کارآفرینان در بخش های مختلف ترغیب و تشویق می شوند.

وی گفت : ایجاد کارخانجات بسته بندی ادویه جات و کشاورزی ،راه اندازی کارخانه های خوراک دام و طیور، جوجه کشی ، فرآورده های لبنی، کارتن سازی و واحدهای محصولات گلخانه ای در این ناحیه صنعتی توجیه پذیر است .

فرماندار داورزن اظهار کرد : این شهرستان دارای تولیدات محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و دام و طیور می باشد که احداث این ناحیه صنعتی در این منطقه بسیار ضروری است .

وی گفت: برخی از محصولات کشاورزی این خطه نظیر فلفل قرمز ، خاکشیر و کنجد در کشور و استان خراسان رضوی رتبه اول را دارند به طوری که فلفل قرمز این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.

فرماندار داورزن گفت: تلاش می شود بستر مناسبی برای سرمایه گذاران برای طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی در این شهرستان فراهم گردد .

مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است. شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، 40 روستا و 18 هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت.  . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.