اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 خرداد 1394 / کد مطلب: 9980 / نظرات: 0

فرماندار خوشاب:


شهرستان خوشاب با کمبود کتابخانه مواجه است


شهرستان خوشاب با کمبود کتابخانه مواجه است سبزوار پیام - فرماندار خوشاب گفت: این شهرستان با 40 هزار نفر جمعیت تنها یک کتابخانه عمومی نهادی دارد.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، حسین ابراهیمی کردیانی خواستار همکاری مسوولان و افراد نیکوکار برای توسعه فضای کتابخانه ای در خوشاب شد.

وی افزود: در حالی کتابخانه عمومی شهدای سلطان آباد مرکز خوشاب تنها کتابخانه عمومی این شهرستان است که دست کم پنج کتابخانه عمومیدیگر برای روستاهای بزرگی همچون رباط جز، نوده انقلاب، مشکان، بلقان آباد و سیدآباد در این خطه مورد نیاز است.

فرماندار خوشاب بر توجه ویژه مسوولان و افراد نیکوکار برای ساخت تعدادی کتابخانه به عنوان یک نیاز فرهنگی در روستاهای بزرگ این شهرستان تازه تاسیس تاکید و بیان کرد: یکی از مطالبات مردم و جوانان این خطه تاسیس کتابخانه در نقاط پرجمعیت است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات موجود جوابگوی ساخت کتابخانه به حد نیاز نیست گفت: برای تاسیس کتابخانه مشارکتی نیازمند مشارکت جدی خیرین هستیم.

شهرستان 40 هزار نفری خوشاب به مرکزیت سلطان آباد در فاصله 190 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و مشکان دارای 70 روستا است و 32 هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند. خوشاب که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود در چارچوب تقسیمات کشوری مهر ماه ۱۳۸۹ به شهرستان ارتقاء یافت. 86 درصد جمعیت خوشاب در روستاها سکونت دارند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.