يادداشتها در سبزوار پيام


يادداشت سبزوار پيام


يادداشت / تاریخ: 29 تير 1391 / کد مطلب: 3055 / نظرات: 0


شورای اداری ، حلقه مغقوده همکاری مسئولان شهرستان داورزن!


شورای اداری  حلقه مغقوده همکاری مسئولان شهرستان داورزن
تشکیل شورای اداری در اولین گام می تواند علاوه بر آنکه رسمیتی خاص به شهرستان را ایجاد کند زمینه های همکاری بیشتر را نیز فراهم آورد .
به رغم گذشت بیش از دو ماه از اعلان ارتقاء بخش داورزن به شهرستان و در راستای آن ابلاغ ارتقاء شهرستان داورزن به استاندار خراسان رضوی برای معرفی فرماندار این شهرستان جدید التاسیس هنوز هیچ جلسه مشورتی و یا شورای اداری شهرستان در مرکز این شهرستان جدید التاسیس تشکیل نشده است .

ارتقا بخش داورزن به شهرستان که ثمره تلاش ده ساله مسئولان و بزرگان بخش داورزن بود باید با اعلام آن ذائقه مردم را به خوبی شیرین می کرد حال آنکه متاسفانه در روزهای اخیر برخی نگاههای مغرضانه و یا ندانم کاری باعث شده تا مردم این بخش به خوبی شیرینی این ارتقا را نچشند.

تشکیل شورای اداری در اولین گام می تواند علاوه بر آنکه رسمیتی خاص به شهرستان را ایجاد کند زمینه های همکاری بیشتر را نیز فراهم آورد .

مسئولان شهرستان داورزن هنوز متقاعد نشده اند که بایستی هرچه سریعتر شورای اداری با حضور مسئولین شهرستان سبزوار و نمایندگان مردم این خطه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود تا توانمندی ها و پتانسیل ها و مشکلات و کمبودها در ایجاد زیر ساختها و استقرار ادارات و نهادهای مختلف در سطح شهرستان داورزن بررسی و واکایی و ارائه طریق شود.

قطعا تشکیل شورای اداری با حضور مسئولان استانی در این بخش خیرات و برکات مهمی که مهمترین آن را وحدت و یکپارچگی مسئولان شهرستان داورزن می توان قلمداد کرد را بوجود خواهد آورد.

از دیگر برکات تشکیل این شورا می توان به خود باوری رسیدن این شهرستان در تشکیل شورای اداری عنوان کردکه قطعا اولین مزیت آن حضور رسمی تر حضور یافتن مسئولان ادارات و نهادهای مختلف از همه مهمتر حضور فرماندار در شهرستان خواهد بود

و باز هم با تاسف باید بگوییم هنوز مسئولان بخش داورزن اعم از امام جمعه و بخشدار و شورای شهر و بخش هنوز نتوانسته اند ملاقاتی حضوری با استاندار خراسان رضوی داشته باشند و از کم و کیف چگونگی ارتقا –و ایجاد زیر ساختها اطلاع پیدا کنند.

موضوع دیگری که باید خاطر نشان شد این است که هرچند تشکیل یک دهستان جدید در این شهرستان زمینه را برای پیشرفت مهیا می کند ولی وضعیت نا معلوم دو روستای بزرگ این شهرستان صدخرو و مرینان هنوز در هاله ای از ابهام است و ارتقا این روستاها به شهر بلا تکلیف مانده است .

بحث دیگر که باید متذکر شویم آن است که هنوز برخی مردم شهرستان داورزن به مفهوم واقعی شهرستان و وضعیت پیشرفت آینده این شهرستان واقف نیستند که البته این مشکل را می توان به تبلیغات ضعیف و عدم هماهنگی مسئولان شهرستان در توجیه مردم عنوان کرد و باید از این موضوع نیز نگذریم که نقش رسانه ها در این توجیه نیزغیر قابل انکار است .

ارتقا به شهرستان باعث خواهد شد تا منابع مالی و اعتبارات خاص و مستقیم به این شهرستان اختصاص یابد که در وهله می توان پیشرفت در قسمتهای مدیریتی و به تبع آن پیشرفت در جذب امکانات و اعتبارات و سر و سامان بخشیدن به مشکلات شهرستان خواهد بود

نگارنده بر این نظر است که مسئولان مستقر در داورزن نباید منتظر فرج در کار های خود باشند بلکه بایستی با تصمیمات عقلانی با حضور عقلای بخش و به دور از هرگونه خودپسندی و خود سالاری قدمهای بلندی را در زمینه اسقرار فرمانداری و به تبع آن استقرار ادارات و نهادی مختلف در شهرستان را با همکاری و همدلی خود بردارند تا شاید این اقدامات آنان باقیات و صالحاتی برای آنان در روزهای حشر باشد.




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.