حرف مردم در سبزوار پيام


حرف مردم / تاریخ: 15 مرداد 1390 / کد مطلب: 242 / نظرات: 0

حرف مردم:


آیا گرسنگی ماه مبارک رمضان ما را به یاری گرسنگان ملت مظلوم سومالی بر می انگیزد؟



به نام خدا سلام خوبین؟التماس دعا مبارک باد میهمانی خدا بر میهمانا ن الهی امید است که طاعت های میهمانان عزیز خداوند در این ماه رحمت ومغفرت مورد قبول الهی واقع شود به برکت صلوات بر محمد وآل محمد
خدا راشکرکه توانستیم با مطلبی دیگر با عنوان زیر برای لحظاتی اندک در کنار هم باشیم .
آیا گرسنگی ماه مبارک رمضان ما را به یاری گرسنگان ملت مظلوم سومالی بر می انگیزد؟
از ابتدای مرداد مرتب در برخی از رسانه ها چون خبر گزاری فارس و... مطالب متنوعی را در باره ی خشکسالی کشور قحطی زده ی سومالی می توان دید وبه عمق فاجعه ای که در این کشور رخ داده پی برد وبی اعتنایی مجامع بین المللی ومدعیان حقوق بشری را که نظاره گر ازبین رفتن جان کودکان وزنان پیران وسالخوردگان این قطعه ی قاره ی سیاه می باشندشاهد بود که هر جا منافع استکبار جهانی وترویسم بین الملل اقتضا کند به هر حربه ای متوسل شده تا در آنجا انواع مداخله را بنمایند چه کمک های غذایی دارویی به اصطلاح بشر دوستانه باشه چه انواع دیگر از کمکهایی که در عرصه های سیاسی امنیتی ونظامی انجام می دهند .
مجامع نامبرده از زمان حیات خود همین مشی را داشته واز قرار معلوم همین مشی را ادامه خواهند داد تا آنکه با همین مشی از صحنه ی روزگار محو شوند.ولی در این میان دین مبین اسلام برای پیروان خود در این برهه از زمان ها هیچ دستورالعملی را اتخاذ نکرده است؟
بدون شک دین مبین اسلام دستور العمل لازم برای اجرا در این مواقع را به پیروان خود ابلاغ نموده حال باید دید ما به عنوان پیروان دین اسلام عزیز در قبال ناله های سوزانی که از پس امواج تصویری وصوتی ونوشتاری به جان می رسد چه موضعی را اتخاذ کرده ایم ؟
هر چند بر خی رسانه ها در عرصه ی اطلاع رسانی به این مهم مبادرت نموده اند وحتی سازمان هلال احمر شماره حسابی را برای یاری این عزیزان واقلام مورد نیازغیرنقدی مثل برنج را اعلام نموده است که جای تقدیر دارد .
با گشت وگذار ی که در رسانه ها ومنابر جمعه به خصوص منطقه ی خودمان سبزوار انجام شد برای پوشش وانتقال ندای یا للمسلمین مردم سومالی از فرط قحطی غالب به سبب خشکسالی کار قابل توجهی مشاهده نمی شود. آیا بر اربابان رسانه ی محلی نیست که علاوه بر داشتن دغدغه مسائل منطقه ای نگاهی فرا منطقه ای نیز داشته باشند و ندای مظلومیت واستمداد آنها را نیز به مخاطبان خود برسانند ؟ آیا جا ندارد که خطبای محترم جمعه نیز این مسئله را مورد توجه قرار دهند تا گرسنگی ماه رمضان ما انگیزش یاری به گرسنگان اقصا نقاط دنیا را به جانمان نوید داده و از امکان موجود خود در حد توان به مردم گرسنه ی این قطعه از قاره ی سیاه بهره برداری نماییم ؟
امید است با اتکال به خدا پروردگار عالم همتی به ما هدیه نماید تا علاوه بر انجام وظایف خود در عرصه های محلی ملی به عرصه ی بین المللی نیز نگاه اندازیم ودر ماه میمهانی خدا بندگان گرسنه ی خدا را در سومالی مهمان توان کم خود در هر زمینه ی ممکن بنماییم .به برکت صلوات بر محمد وآل محمد والسلام علیم ورحمه الله وبرکاته
َ
برگرفته از:درگاه آشنایی با روستای شهرآئین





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.