حرف مردم در سبزوار پيام


حرف مردم / تاریخ: 17 مرداد 1390 / کد مطلب: 249 / نظرات: 0

حرف مردم:


درگاه شهرآئين/ فاصله حق تا باطل چقدر است؟


درحال خواندن مطلبی در مورد واقعه ی اخیر بین برخی از بیزه ایها وبرخی ازداورزنیها بودم که عبارتی توجهم را به خود جلب کرد آنهم اینکه در ابتدا عبارت (براساس شنیده ها) شروع مطلب بود. واز طرفی روز خبرنگار وتعریف وتمجیدهایی که از طرف ارباب رسانه مسئولین فرهنگی مذهبی دراین چند روز رخ داد واحتمالا رخ خواهد داد

فاصله ی حق تا باطل چه قدر است؟

البته به حقیقت امر اطلاع رسانی از این جهت که نقش ویژه ومهم د رارتقای سطح رشد فرهنگی مذهبی اجتماعی سیاسی واقتصادی جامعه دار ه کاملا معترف بوده ومیزان تا ثیر گذاری این عامل در بسیاری از برهه ها وشاید همه ی برهه های زمانی در درجه ی اول تا ثیر گذاری وتاثیر پذیری هست.

از این رو بر اصحاب رسانه هست که جایگاه مهم خود را با طلاع رسانی درست به موقع ومستند در نزد مخاطبین ارتقا دهند ووجود اخباری که براساس شنیده ها هست نه تنها به رسالت مهم خبر گزاری توجه نشان نداده است بلکه در کوتاه مدت میان مدت ودراز مدت اعتماد عمومی را از رسانه ها سلب خواهد نمود.

علاوه بر کاهش اعتماد مخاطب به رسانه وخبر گزاریها به نشر بی اخلاقی در جامعه دامن زده وگاه کار خبر رسانی متاسفانه تبدیل به یک کلاغ چل کلاغ شده که گویا به غیر از خبر چینی وبهم انداختن گروهی ویا جامعه وایجاد انحراف کاری ندارند .

البته رسانه های فعال کنونی برخی حساسیت لازم را داشته ومی توان از نحوه ی اطلاع رسانی آنها کاملا دریافت که خبر نگار یا خبر گزاری مثالی براساس مبانی شیعه نظام برگرفته از ولایت مطلقه ی فقیه مشی نموده وبه این امر مهم می پردازند ولی رسانه هایی هم در حال حاضر به گونه ای مطلب می دهند که این مبناهای اصولی در کار خبر رسانی آنها به چشم نمی خورد ویا خیلی کم به چشم می خورد .این نقیصه متاسفانه در برخی از رسانه های محلی که نوپا هستند نیز به چشم می خوره امید است که با توجه به اینکه فاصله حق تا باطل به اصطلاح همان چند انگشتی هست که از گوش تا چشم ایجاد شده بر همه ی فعالان عرصه ی خبر رسانی هستند که تلاش نمایند از نقل شنیده هایی که حکایت از عدم وجود استناد های قابل دفاع در دادگاه صالحه ی الهی هست اجتناب ورزیده و دامن خود را به این آلودگیهایی که در روز واپسین گریبان خودمان را خواهد گرفت به دور نگه داریم . به برکت صلوات بر محمد وآل محمد

برگرفته از :درگاه آشنایی با روستای شهرآئین





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.