حرف مردم در سبزوار پيام


حرف مردم / تاریخ: 17 آبان 1392 / کد مطلب: 7234 / نظرات: 2

حرف مردم:


پیشنهاد یک شهروند در باره توسعه صحن امامزاده یحیی


آرزوی اکثر مردم شریف دیار رضوی این است که اداره اوقاف و میراث فرهنگی سبزوار دست در دست هم داده و با همکاری و یکدل شدن همگام شوند تا بتوانند درخور شان والای امامزاده یحیی همانند امامزاده محروق نیشابور به محوطه سازی صحن و رواق اقدام نمایند.
امامزاده یحیی که در مرکز سبزوار بزرگ واقع شده به عنوان مهمترین قطب مذهبي روزانه ميزبان تعداد زيادي از زائرين و مشتاقان زيارت است که متاسفانه امکانات فعلی و ارائه خدمات با وضع موجود پاسخگوي نيازهای عرفانی روز افزون مردم شریف دیار سربداران نمی باشد.
مراجعه پر شور و پر شمار ارادتمندان با این بقعه متبرکه، توجه جدی مسئولين را می طلبد تا اقدامات عاجل در جهت اجرای طرح محوطه سازی این آستان مطهر صورت پذیرد.
بدین منظور پیشنهاد می گردد که شهرداری محترم بازارچه پلاستیک فروشها را در نقطه ای دیگر از شهرمان مکان یابی نماید تا این بازارچه که سیمای مرکزی شهرمان را نیز زشت و بد منظر کرده است به محوطه و صحنی زیبا و در خور شان امامزاده تبدیل گردد.
به خصوص که در پشت این بازارچه چند قطعه زمین بایر و مخروبه هم به چشم می خورد که قیمت چندانی نداشته و به حال خود رها شده است و با افزودن آنها به صحن مورد نظر فضای مناسب برای برگزاری مراسم مذهبی نیز فراهم خواهد شد. و چه زیباست ایجاد صحن ومحوطه ای دلنشین تا خستگی را از چهره زائرین این بارگاه بزداید و دعای خیرش شامل حال همه ما شود. آمین





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


سبزواری
واقعا یک فکری میراث فرهنگی بکند .با تشکر...