گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 24 شهريور 1394 / کد مطلب: 10269 / نظرات: 0


کالباس و سوسیس ارزان قیمت نخورید


کالباس و سوسیس ارزان قیمت نخورید  نایب رییس انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی گفت: سوسیس و کالباس ارزان قیمت و با کیفیت پایین مصرف نکنید زیرا خطر تهدید سلامت را در پی دارد.
 
سعید کافی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش قدرت خرید مردم، استقبال از کالاهای ارزان قیمت و عدم نظارتهای مستمر باعث شده برخی افراد سودجو محصولات گوشتی بدون کیفیت را عرضه کنند.
وی گفت: سوسیس و کالباس غذایی است که استفاده از آن با شرایط امروز زندگی مردم هماهنگی بیشتری دارد و اگر در شرایط مطلوب تولید شده باشد ارزش غذایی آن از گوشت بالاتر است.
این دست اندرکار افزود: استفاده از سویا که دو برابر گوشت پروتئین دارد و پایین بودن میزان چربیهای غیراشباع از مزایای نسبی کالباس و سوسیس باکیفیت نسبت به گوشت است.
وی ادامه داد: 90 درصد کارخانه های فراورده های گوشتی در خراسان رضوی استانداردهای تولید را رعایت می کنند لذا کالباس ارزان قیمت و نامرغوب از استانهای دیگر مانند قم و اصفهان به مشهد وارد می شود.
کافی مواد تشکیل دهنده کالباس و سوسیس را شامل تمام اجزا بدن حیوان، سویا، شیرخشک، تخم مرغ یا پودر تخم مرغ، پروتئین گندم و نیز مواد نگهدارنده در صنعت سوسیس و کالباس شامل نمکهای نتیرات و نیترات سدیم برشمرد.
وی گفت: گوشت مصرفی در سوسیس و کالباس باید مرغوبیت داشته و از تمام قسمتهای بدن حیوان استفاده شود.
نایب رییس انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی استاندارد مجاز جهانی برای مواد نگهدارنده در تولید کالباس و سوسیس را 250 پی.پی.ام اعلام و بیان کرد: حد مجاز مواد نگهدارنده در فراورده های گوشتی در ایران نصف میزان استانداردهای جهانی یعنی حدود 120 پی.پی. ام است.
وی افزود: طی یک سال اخیر تاکنون که استفاده از خمیر مرغ توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ممنوع اعلام شده است، در هیچیک از کارخانه های سوسیس و کالباس خراسان رضوی از خمیر مرغ برای تولید محصول استفاده نمی شود.
12 واحد تولید فراورده های گوشتی در خراسان رضوی فعال هستند. در کل کشور نیز تعداد واحدهای مجاز تولید کالباس و سوسیس 150 واحد و حجم تولید سالانه فراورده های گوشتی 240 هزار تن است.
25 درصد ارزش افزوده تولید و اشتغال در خراسان رضوی مربوط به صنایع غذایی است. هم اکنون 900 واحد تولیدی صنعت غذایی در این استان فعال هستند.ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.