گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 24 مهر 1394 / کد مطلب: 10412 / نظرات: 0


همنوایی شیرخوارگان با مرد کوچک سرزمین نینوا


همنوایی شیرخوارگان با مرد کوچک سرزمین نینوا  نخستین جمعه محرم الحرام مزین به نام مبارک علی اصغر(ع) است. او که خصم به حکم تشنگی گلویش را درید و این جنایت بر روی طفلی شیرخوار شهید کوچک کربلا را به عنوان معتبرترین سند مظلومیت شیعه برای همیشه آشکار ساخت.
 
مرد کوچک سرزمین نینوا شش ماه بیش نداشت. از فرط تشنگی رنگ جمالش پریده و بی هوش شده بود، ضجه های مرگ وارش چون تیری دل حسین(ع) را چاک چاک و اشک بر صورت نورانیش روان کرد. علی اصفر هنگامی که چشمانش را باز کرد از گهواره برون و بر شانه پدر تکیه زده بود.
دیگر نفسی برای گریه نداشت، صدای پدر که خصم را به سبب تشنگی طفل شش ماهه اش شرمگین می کرد و طومار لشگر را می پیچید قلبش را اندکی آرام کرد اما خصم خیره سر در مقابل سخنان دردناک اباعبدالله الحسین(ع) یک لحظه نیز درنگ ننمود و شیرخوار کربلا را با خون سیراب کرد.
تیر حرمله از دور رسید و چون میخ، گوش تا گوش علی اصغر را شکافت و طفل تشنه لب به جای آب خون مکید. آن هنگام جگر پدر آب شد و بی رمق گشت، مادرش رباب از میان خیمه چنان فریادی زد که ناله هایش دل سنگ را آب کرد.
آسمان گهواره اش را برای علی اصغر(ع) گشود، سوگ پسر را به پدر تسلیت گفت که مرهمی بر داغ جانگدازش بنهد. غصه علی اصغر داغ محرم شد و آهنگ این غم سالهای سال شیعه را ماتم زده کرد.
صحرای کربلا داغها به خود دیده است، ریگزارهایش با خون مظلومترین آزادگان جهان رنگین شده و خاندان پیامبر(ص) در این سرزمین مصیبت دیدند، محرم برای شیعه ماه ماتم است که این سوگواری برای مظلومترین قوم جهان با همایشی بزرگ در سوگ شهید کوچک کربلا به نام شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان تشیع در نخستین جمعه محرم آغاز می شود.
در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی طفلان معصوم در حالی که پارچه سبز بر تن کرده و پارچه مزین به نام امام زمان(عج) را بر پیشانی بسته اند با دستها و قلبهای کوچک به همراه مادران در مساجد و محافل گرد هم می آیند تا با گریه های علی اصغر(ع) همنوا شوند و رباب را دلداری دهند و بگویند اگر علی اصغر(ع) تشنه شهید شد، ما شیرخوارگان حسینی فدایی شما هستیم.
در این روز همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) حال و هوای دیگری دارد. موسیقی سینه زنی و گریه های طفلان حسین(ع) در زیر پرچم سبز رضوی گوش نواز و غم بار است. در پای این پرچم شیرخواران و مادران گریه می کنند تا فغانشان به آسمان رود و مظلومیت فرزندان پیامبر(ع) که در کربلا جان دادند جهان را شرمنده سازد.
امروز وقت سبز ملاقات با خدا است، شیرخوارگان حسینی در حرم منور رضوی همنوا با علی اصغر(ع) در دشت کربلا همراه می شوند تا مردان بزرگ فردا برای به اهتزاز درآوردن پرچم حسین(ع) به منظور اثبات حقانیت شیعه شوند.ایرنا





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.