گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 30 آبان 1394 / کد مطلب: 10505 / نظرات: 0


راه اندازی مرکز درمان بستر از مطالبات اصلی مردم شهرستان داورزن


راه اندازی مرکز درمان بستر از مطالبات اصلی مردم شهرستان داورزن  شماری از مسئولان داورزن خواستار تسریع در تکمیل، تجهیز و بهره برداری از مرکز درمان بستر این شهرستان شدند و آن را از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان دانستند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر داورزن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این شهرستان در حاشیه جاده اصلی تهران - مشهد قرار دارد گفت: سالانه میلیونها مسافر و زائر از مسیر این شهرستان عبور می کنند لذا تکمیل و راه اندازی این مرکز درمانی در غرب خراسان رضوی بسیار ضروری است.
رمضان رمضانی داورزنی افزود: با توجه به حادثه خیزی جاده سبزوار - شاهرود راه اندازی این مرکز درمانی برای مداوای سریع مصدومان جاده ای بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی اظهار کرد: در سال 1389 حدود 7000 متر مربع زمین برای ساخت این مرکز اهدا و در همان سال عملیات اجرایی آن نیز آغاز شد.
وی گفت: به رغم وعده های داده شده این مرکز هنوز به بهره برداری نرسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر داورزن با بیان اینکه راه اندازی مرکز مزبور برای این شهرستان یک نیاز ضروری است افزود: داورزن در مسیر جاده ترانزیتی و اصلی قرار گرفته و این مرکز می تواند خدمات مورد نیاز مردم و مسافرین را ارائه کند.
وی اظهار کرد: به خاطر تردد زیاد در جاده سبزوار - شاهرود سالانه حوادث رانندگی بسیار در این جاده رخ می دهد که به علت نبود مرکز درمانی نزدیکتر، بسیاری از مصدومان حادثه این جاده برای مداوا به بیمارستان های سبزوار منتقل می شوند.
فرماندار داورزن نیز با تاکید بر ضرورت تکمیل و راه اندازی مرکز درمان بستر این شهرستان گفت: شهرستان داورزن در حاشیه جاده بین المللی تهران - مشهد واقع شده و مصدومان و مجروحان جاده ای این منطقه نیاز به مرکز درمانی مزبور دارند.
رضا فلاحی افزود: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و تامین به موقع اعتبارات شاهد بهره برداری از این مرکز درمانی تا پایان سال جاری باشیم.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای در حوزه سلامت دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان داورزن در این باره گفت: عملیات اجرایی مرکز درمان بستر این شهرستان در سال 1389 توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آغاز شد ولی در همان سال به دلیل مشکلات اعتباری مسکوت ماند.
رضا خسروجردی افزود: از سال گذشته پیگیری ویژه ای برای راه اندازی مجدد عملیات اجرایی این مرکز صورت گرفت که این امر از 20 اسفند ماه پارسال از سر گرفته شد و اجرای آن هم اکنون بیش از 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون 11 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت این مرکز هزینه شده است اظهار کرد: مرکز مزبور در زمینی به مساحت 1000 متر مربع با 400 متر مربع زیربنا در حال ساخت است.
وی گفت: در همین راستا سه میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 در اختیار فرمانداری به این طرح اختصاص یافته که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد تکمیل و بهره برداری این مرکز در بهمن ماه امسال باشیم.
خسروجردی با بیان اینکه این طرح به عنوان یک مرکز درمان بستر 10 تختخوابی پیش بینی شده است افزود: طرح توسعه نیز برای این طرح پیش بینی شده که در صورت نیاز می توان این مرکز را به مرکز 32 تختخوابی ارتقا داد.
وی با اشاره به فعالیت مرکز بهداشتی و درمانی داورزن نیز اظهار کرد: هم اکنون پزشک به صورت دائم و شبانه روزی برای ارائه خدمات به مردم شهرستان داورزن در این مرکز مستقر می باشد.
وی با بیان اینکه ماهانه بیش از 2700 نفر به مرکز بهداشتی درمانی داورزن مراجعه می کنند ادامه داد: بیماران حوادث و تصادفات جاده ای نیز توسط اورژانس و هلال احمر به این مرکز ارجاع داده شده و توسط پزشک مرکز مورد معاینه قرار می گیرند.
نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احداث مرکز درمان بستر داورزن از مهمترین مطالبات مردم منطقه است و مسئولان باید به وعده هایی که در این زمینه داده اند عمل کنند.
محمد رضا محسنی ثانی با بیان اینکه مرکز مزبور در مراحل نهایی ساخت قرار دارد افزود: از ماده 180 در اختیار نمایندگان مبلغ چهار میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده که از این میزان دو میلیارد و 200 میلیون ریال آن تخصیص یافته و امیدواریم باقیمانده اعتبارات نیز تخصیص پیدا کند.
وی اظهار کرد: با توجه به حادثه خیز بودن جاده سبزوار - شاهرود راه اندازی این مرکز درمانی برای مداوای سریع مصدومان جاده ای حائز اهمیت است.
مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد مقدس و در مسیر جاده اصلی تهران - مشهد، در 185 کیلومتری شاهرود و 75 کیلومتری سبزوار قرار دارد.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.