گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 5 خرداد 1400 / کد مطلب: 14278 / نظرات: 5


انتظار می رود شورای شهر و شهرداری ها از اصحاب رسانه حمایت کنند


انتظار می رود شورای شهر و شهرداری ها از اصحاب رسانه حمایت کنند مسئول سازمان تخصصی بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: جامعه زنده و پویا نیازمند رسانه کوشا و فعال است و از این بابت باید از فعالیت رسانه ها به نحو صحیحی حمایت شود.

عباس محمدیان  در دیدار با اعضای شورای شهر سبزوار افزود: در حیطه جنگ رسانه، سرباز انقلاب هستیم و از آنجایی که رسانه های بیگانه به اندازه کافی نظام را هدف قرار داده اند، ما باید سعی کنیم امید را به مردم تزریق نماییم.

وی ضمن اشاره به این مهم که هر قشر و حزب خاصی با هر گرایش سیاسی در نظام احترامش واجب است، گفت: با وجود تمام اختلاف نظرها باید از تهمت و افترا به یکدیگر پرهیز شود.

محمدیان همچنین اظهار کرد: در چند وقت اخیر به دلیل بروز کرونا و مشکلات  اقتصادی متاسفانه شاهد ریزش سرمایه های اجتماعی بوده ایم ولی امیدواریم که با برنامه های فرهنگی و اجتماعی و تزریق امید به جامعه جلو این ریزش ها را بگیریم و از اختلاف نظرها بپرهیزیم.

وی همچنین با انتقاد به این مسئله که متاسفانه بیشترین بی توجهی در خصوص مسائل معیشتی و حقوقی به خبرنگاران شده است خاطر نشان کرد: اگر امید و سرمایه اجتماعی متزلزل شده است به این خاطر است که در بخش رسانه ها موفق نبوده ایم چرا که نجیب ترین و بهترین خبرنگاران را در استان و به خصوص سبزوار داریم اما به آنها توجه نمی کنیم.  

مسئول سازمان تخصصی بسیج رسانه استان در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: هفته گذشته در شورای شهر مشهد مبلغ 4میلیارد تومان برای کمک به فعالان فرهنگی و رسانه ای این شهر اختصاص داده شد که از شورای شهر سبزوار نیز انتظار می رود با توجه به وضعیت کنونی متاثر از شیوع کرونا و لغو نشست های خبری و...از فعالان رسانه حمایت کنند، اما این حمایت به معنای این نیست که جلوی انتقاد و پرسشگری خبرنگاران گرفته شود.

محمدیان سپس با خطاب قراردادن اعضا شورای شهر افزود: صدای شکستن استخوان های خبرنگاران را بشنوید وبه آنها از لحاظ مالی و معیشتی و پوشش بیمه ای مساعدت برسانید چرا که بسیاری از خبرنگاران دغدغه معیشت، بیمه و مسکن دارند.

وی تصریح کرد: هنوز برای فعالان رسانه در کشور حتی یک صندوق شکل نگرفته است و این مایه تاسف است. ما در مرکز استان کماکان در تلاش هستیم تا با ایجاد چنین صندوقی بتوانیم مسائلی نظیر وام، مشکلات معیشتی و ... این عزیزان را تا حد توان حل کنیم و بعضی از خلاهای قانونی که خبرنگاران را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است قطعا می تواند با همیاری و مساعدت شورای شهر حل شود.

وی با بیان این مطلب که خبرنگاران علمداران بصیرت هستند اضافه کرد: در غرب خراسان رضوی بزرگ ترین جبهه رسانه ای خراسان بزرگ را داریم که همیشه بیشترین تحمل و بردباری را داشته و حتی گاهی بار تخطی مسئولان را نیز به دوش کشیده اند.

وی با اعلام آمادگی برای احداث ساختمان رسانه ای و نیز آموزش سواد رسانه ای در سبزوار گفت: کانون بسیج رسانه غرب خراسان یکی از کانون های موفق استان است که سال ها حائز رتبه برتر در ارزیابی ها شده و هم اکنون نیز همه رسانه های سبزوار میتوانند با محور بسیج رسانه با یکدیگر در زمینه های مختلف همیاری داشته باشند و ما امیدواریم که بتوانیم در حوزه آموزشی و تربیت کارآموزان خبری نیز موفق شویم و گام های خوبی برداریم.

وی همچنین افزود: در خصوص درمان رایگان خبرنگاران نیز از شورای شهر، شهرداری و علوم پزشکی میخواهیم که با همکاری یکدیگر این امکان را میسر کنند. همچنین در راستای حمایت حقوقی از جامعه رسانه، اقداماتی را در دست داریم که انشاالله دیگر شاهد تشکیل هیچ پرونده شکایتی از اصحاب رسانه نباشیم و البته خبرنگاران نیز باید بر محور صداقت حرکت کرده و منافع شهرشان را بر تمامی اختلاف نظر ها ترجیح بدهند.

وی همچنین در این جلسه با اشاره به جنجال هایی که اخیرا شورای شهر سبزوار با آن مواجه بود، گفت: از شورای شهر سبزوار که زادگاه فرهنگ استان و بزرگمردان علم و ادب و دلیرمردان دیار سربداران است انتظار بیشتری می رفت و اکنون امید داریم که با توجه به فرصت یک ساله باقی مانده  در این شورا از ظرفیت های شهرستان در راستای خدمت مضاعف به مردم استفاده شود تا بتوانیم دوباره امید و اطمینان مردم را جلب کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار نیز در این دیدار گفت: مشکل بزرگی که ما در نهادهای انتخاباتی و انتصاباتی داریم این است که افراد بعد از قرار گرفتن در قدرت مسائلی را که به حل آنها وعده می داده اند به فراموشی میسپارند ولی حضور مداوم شما به عنوان مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی در شهرستان ها و ارتباط مستمر با اصحاب رسانه، نشان می دهد که هنوز هم تعهد کاری در بعضی مدیران وجود دارد.

مهدی مقصودی با اشاره به اینکه سبزوار از لحاظ تاثیر فزاینده و گستردگی رسانه ها در رتبه دوم خراسان رضوی قرار دارد، افزود: اگر قرار باشد امسال نمایشگاه توانمندی های رسانه ای در سبزوار با حفظ پروتکل های بهداشتی برپا شود، لازم است که نگاه استان در خصوص همکاری با این شهر تغییر کند. زیرا هم اکنون انگار سبزوار به مانند جزیره مستقل و دورافتاده ای است که حتی کمترین حمایتی از جانب اداره کل ارشاد استان به آن نمی شود و این واقعیت که نگاه ها بیشتر به مرکز استان است باعث شده که شهرستان ها از لحاظ حمایتی دچار مشکل بشوند.

مقصودی همچنین گفت: همانطور که جلساتی در خصوص برطرف کردن مشکلات صنعت گذاشته می شود، چرا در حوزه نشریه و رسانه اینطور نگاه هایی وجود ندارد. مگر اشتغالزایی فقط این است که افراد پشت دستگاه بایستند؟ حال آنکه وقتی هر رسانه می تواند چند نفر نیروی بیمه شده داشته باشد این یعنی کمک به اشتغال در جامعه. پس در بخش فرهنگی و رسانه ای هم اگر حمایت صحیحی صورت بگیرد می توان با بیمه کردن افراد شرایط اشتغال را فراهم آورد.

این عضو شورای پنجم سبزوار در پایان گفت: وام هایی که در شرایط کرونا برای رسانه ها در نظر گرفته شده است باید هر چه زودتر به دست آنها برسد ولی متاسفانه می بینیم که حمایت حتی در این بخش نیز در مقایسه با دیگر بخش ها به خصوص صنعت قابل مقایسه نیست. ما در شورای اسلامی شهر سبزوار تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت اما از مسئولان استانی نیز می خواهیم که نسبت به مساعدت و همیاری درخصوص موضوعات مختلفی که گریبان رسانه و فعالان آن را گرفته جدیت و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

در بخش دیگری از این جلسه، رئیس شورای شهر سبزوار نیز با تقدیر از حضور مسئول سازمان تخصصی بسیج رسانه استان در سبزوار گفت: قطعا حرمت قلم فعالان فرهنگی و خبرنگاران ما کمتر از خون شهدا نیست و ما برای تامین برخی از مسائل مالی، حقوقی و پوشش بیمه سعی میکنیم تا با طرح برنامه ریزی های صحیح که مغایر با قانون نباشد ساز و کارهای مناسبی را در این باره تدارک ببینیم.

علی اصغر محمدی با تأکید بر  نقش رسانه ها در پیروزی انقلاب  اسلامی گفت: رسانه ها در آن زمان به موقع مردم را از سخنان امام خمینی و دیگر رویدادهای مهم با خبر می کردند و توانستند در آگاه سازی مردم به نفع جریان انقلاب نقش ایفا کنند.

*    *    *

گفتنی است مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی  همچنین دیدارهایی با دیگر مقامات محلی سبزوار از جمله امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه، سپاه و دادگستری و.... داشت.

محمدیان در دیدار با فرماندار سبزوار عمدتاً بر مسائل معیشتی و اقتصادی اصحاب رسانه غرب خراسان را مورد بررسی قرار داده است.

وی همچنین در دیدار با امام جمعه سبزوار درخواست کرد جلسه مشترکی با حضور مسئولان بلندپایه شهرستان و با حضور اصحاب رسانه دیار سربداران برای بررسی مسائل و دغدغه های خبرنگاران تشکیل شود که با موافقت حجت الاسلام مقیسه مواجه گردید./عابدی



نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.