گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 2 بهمن 1390 / کد مطلب: 1647 / نظرات: 0


سبزواری هاخواستار رسیدگی به محورهای روداب شدند


سبزواری هاخواستار رسیدگی به محورهای روداب شدند  شماری از شهروندان سبزواری ضمن تقدیر از اقدامات آغاز شده برای اصلاح محور سبزوار – روداب و پروند خواستار تحصیص اعتبار برای رسیدگی زیربنایی و اساسی به آن شدند. 
  
به گزارش ایرنا ، عضو شورای اسلامی بخش روداب سبزوار از توجه و حساسیت استان و مسوولان شهرستان نسبت به جاده نامناسب روداب - سبزوار و به ویژه جاده پروند تقدیر كرد.

' رضا برآبادی ' گفت: در پی جلسه اخیر مسوولان حوزه راه و ترابری استان در این شهرستان ، عملیاتی همچون روكش آسفالت ، ایجاد پاركینگ ، شانه خاكی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و... برای رسیدگی به این محورها آغاز شده است .

وی با اظهار اینكه جاده منتهی به پروند روداب ، كم عرض و آسفالت آن بسیار فرسوده و دارای چاله های متعدد است، افزود: حدود 20 سال گذشته این جاده به وسیله آسفالت سرد برای تسهیل عبور و مرور روستائیان پوشانده شد.

وی افزود: این در حالی است كه جاده پروند در حال حاضر علاوه بر تردد اهالی تعدادی از روستاهای بخش ، زوار امامزاده پروند و متصل شدن به 'خار توران' سمنان ، محل عبور چند صد دستگاه خودرو سنگین حمل سیمان از كارخانه واقع در بخش طی شبانه روز است.

وی با اشاره به عدم كیفیت روكش انجام شده دربخشی از مسیر و دوام كم روكش آسفالت جاده پروند با وجود تردد های آن ، خواستار تسریع در اختصاص اعتبار برای تعریض و بهسازی اساسی این مسیر شد.

نماینده مردم روداب در شورای اسلامی این بخش، اظهار داشت: همچنین با توجه به انجام مطالعات جاده روداب – سبزوار و وعده های داده شده ، این جاده باید در اولویت اختصاص اعتبار برای تعریض قرار می گرفت.

' برابادی ' دشواری تردد در جاده روداب – سبزوار به دلیل فرسودگی اسفالت آن ،ترافیك بالا و تردد خودروهای سنگین كارخانه سیمان از این جاده را هم خاطر نشان كرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث جاده برآباد به نامن برای سبك كردن مقداری از بار ترافیكی این جاده از حدود دو سال قبل، گفت: متاسفانه این پروژه به دلیل عدم اعتبار گذاری همچنان نیمه تمام مانده است.

این عضو شورای اسلامی روستای براباد از اقداماتی همچون اصلاح شانه راه ، رفع پیچ حادثه خیز حارث آباد و اقدام برای دو بانده كردن ابتدای جاده سبزوار – روداب تشكر كرد.

وی در عین حال از طولانی شدن عملیات دو بانده كردن این مسیر و قاعده مند نبودن برخی سرعت گیرهای آسفالتی ایجاد شده در محور روداب و وارد شدن خسارت به خودروها را از مشكلات موجود ذكر كرد و خواستار تسریع در تكمیل پاركینگ ها و ایجاد شانه خاكی این محور هم شد.

یكی از رانندگان حمل بار كارخانه سیمان سبزوار هم از وضعیت خراب جاده پروند تا روداب گلایه كرد و گفت: این جاده قدیمی برای تردد چند خودرو در روز احداث شده و جوابگوی عبور روزانه 100 دستگاه بونكر و خودرو حمل سیمان نیست.

' محمد رضا احمدی' عرض كم ، آسفالت نامناسب و وجود چاله های نسبتا عمیق را از مشكلات این جاده دانست و با اشاره به خسارات جانی و مالی ناشی از این خرابی ها به ویژه چاله های آن ،خواستار رسیدگی اساسی به این مسیر شد.

وی با اشاره به روكش آسفالت و خطی كشی قسمت هایی از محور یاد شده، گفت: این روكش ها متاسفانه پس از بارندگی دوام چندانی نداشته و اینكار هدر دادن بودجه و هزینه هاست.

وی آسفالت پاركینگ های ایجاد شده در محور روداب را خواستار شد و ادامه داد: باید برای رسیدگی به این محور اولویت سنجی شود.

یكی از شهروندان رودابی هم در مورد محور روداب – سبزوار گفت: این محور به طول حدود 40 كیلومتر و عرض حدود شش متر در دو باند آن ، اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی احداث شده و امروز با افزایش تردد انواع وسایط نقلیه تغییر چندانی نكرده است.

' محمد قلعه نویی ' افزود: این محور روزانه شاهد تردد ، اهالی چهار روستای پر جمعیت بخش مركزی حاشیه آن و حدود 20 روستای بخش روداب علاوه بر خودروهای حمل سیمان است .

عضو شورای اسلامی روستای برزو از توابع بخش مركزی كه محور روداب – سبزوار از میان این روستا می گذرد هم گفت: عرض كم این محور با وجود عبور خودروهای حمل سیمان با چندین تن بار و سرعت زیاد خطرات و مشكلاتی را برای اهالی روستاهای حاشیه محور و خودروهای سبك عبوری ایجاد كرده است.

' علی برزویی' با اشاره به رفع برخی پیچ های حادثه ساز محور روداب - سبزوار ، رسیدگی به سایر نقاط حادثه ساز و نیز حل مشكل روشنایی حاشیه این محور در محدوده روستای برزو را هم خواستار شد و گفت: با وجود مكاتبات انجام شده با اداره ذیربط مشكل روشنایی تاكنون حل نشده است.

وی ضمن تقدیر از ایجاد سرعت گیرهایی در محدوده این روستا و مسیر گفت: درعین حال سرعت گیرهای نصب شده در سر پیچ نیاز به علائمی برای آگاه سازی دارند.

بخشدار روداب سبزوار هم در گفت و گو با ایرنا از انجام عملیات بهسازی و رسیدگی به محور سبزوار- پروند این شهرستان خبر داد.

' محمود شم آبادی ' این عملیات را شامل ایمن سازی ، ایجاد پاركینگ ، نصب علائم راهنمایی و رانندگی ، ایجاد شانه های خاكی و نصب سرعت گیر در این مسیر ذكر كرد و گفت: این عملیات هم اكنون در حال انجام است .

وی با بیان اینكه این عملیات طبق برآورد حدود 10 میلیارد ریال هزینه دارد، گفت: 25 درصد از این رقم قرار است توسط كارخانه سیمان واقع در بخش و بقیه آن توسط اداره راه و ترابری تامین شود.

وی این موضوع را از مصوبات نشستی با حضور مسوولان ذیربط استان و شهرستان سبزوار ذكر كرد و گفت: این مبلغ به صورت موقت برای این جاده در نظر گرفته شده است.

بخشدار روداب بحث بهسازی مسیر ملوند به پروند را هم از دغدغه های جدی مطرح شده در این نشست ذكر كرد و با بیان اینكه تا كنون حود دو كیلومتر از مسیر بهسازی شده خواستار تسریع در این اقدام پس از مناسب شدن شرایط هوایی طبق وعده داده شد.

وی با اشاره به اینكه روكش آسفالت این مسیر اقدامی مسكن برای حدود دو سال آینده است گفت: در عین حال با توجه به بالا بودن هزینه بهسازی مسیر سبزوار-پروند ، اعتبارات فعلی بیش از این جوابگو نیست.

بخشدار روداب انجام طرح مطالعاتی جاده سبزوار – روداب را خاطر نشان كرد و افزود: طبق این طرح تعریض مسیر سبزوار به روداب و پروند قریب به 160 میلیارد ریال هزینه دارد.

وی با اظهاراینكه پیگیری تامین این اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی دغدغه مسوولان است ابراز امیدواری كرد در سال های آینده برای تعریض و بهسازی مسیر تعریف اعتبار شود.

بخشدار روداب تكمیل جاده برآباد به ریوند واقع در داورزن را هم یكی ازموارد مهم و كمك كننده به كاهش بار ترافیكی جاده سبزوار – روداب دانست و با اشاره به نیمه تمام ماندن آن گفت: یكی از مصوبات نشست مزبور پی گیری این مورد است كه امیدواریم اعتبار مورد نیاز سریعتر اختصاص یابد.

بخش روداب سبزوار قریب 20 هزار نفر و شهر روداب مركز این بخش حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غرب شهرستان واقع شده است.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.