گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 23 اسفند 1390 / کد مطلب: 1969 / نظرات: 0


سخنان معاون استاندار و فرماندار سبزوار در نهمین شورای اداری شهرستان


سخنان معاون استاندار و فرماندار سبزوار در نهمین شورای اداری شهرستان  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: اداره راه و ترابری سبزوار باید توان خود را بیش از پیش برای برطرف كردن توقعات و انتظارات بالایی كه از این مجموعه وجود دارد به كار بندد. 
   
 به گزارش ایرنا ، 'قاسم شعبانی عطار'  در آخرین نشست شورای اداری سال 90 سبزوار، افزود: تردد در برخی محورهای روستایی سبزوار همچون جاده پروند ، روداب و كارخانه سیمان هزینه های زیادی را به شهروندان از جهت یناز به تعمیر و یا قطعات تحمیل می كند.

وی در عین حال از اقدامات خوب اداره راه سبزوار در احداث و آسفالت راه های روستایی در سال جاری ، فعالیت های سنگین، طاقت فرسا و پر حجم این اداره و اقداماتی كه با وجود محدودیت منابع و امكانات در حال انجام دارد، قدر دانی كرد.

وی از تزریق 200 میلیارد ریال اعتبار فقط از محل منابع ملی به احداث راه روستایی در سبزوار در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار در طول دوران انقلاب در این شهرستان بی سابقه است.

وی افزود: با این وجود به دلیل نامساعد بودن هوا امكان آسفالت بسیاری راه ها نبود كه امیدواریم این اقدام با مساعد شدن هوا تسریع شود.

فرماندار سبزوار آغاز تغییرات جدی در مبلمان شهری و فضای سبز سبزوار را كار مباركی دانست و با قدر دانی از تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار در این جهت، افزود: در عین حال این فعالیت ها هنوز در ابتدای راه است و كار شهرداری در سبزوار فراتر از اقدامات موجود است.

وی از شهروندان سبزواری خواست به منظور تحقق توقعات در زمینه های آسفالت ، فضای سبز ، اصلاح ورودی های شهر،جدول و پیاده رو سازی ، نورپردازی ، فضای سبز و ... شهرداری را با پرداخت به موقع بدهی ها و مطالبات این سازمان در تامین نقدینگی مورد نیاز كمك كنند.

رییس ستاد تسهیلات نوروزی سبزوار اظهارداشت: طبق پیش بینی های امسال زائران و مسافران بیش از سال قبل به استان سفر می كنند.

وی تاكید كرد: با توجه به این امر و احتمال سرما و بارندگی هوا بایستی همه ادارات و دستگاه های اجرایی ذیربط تمام امكانات خود را برای این شرایط بسیج كنند.

فرماندار سبزوار همچنین بر آماده باش كامل دستگاه های اجرایی شهرستان در ایام نوروز برای ایجاد فضایی بانشاط و امن برای شهروندان و مسافران نوروزی تاكید كرد و گفت: ارزیابی از عملكرد دستگاه های اجرایی در این مورد خواهیم داشت.

وی همجواری سبزوار با بارگاه ملكوتی حضرت امام رضا (ع ) در خراسان رضوی ، قرار گیری در مسیر مهمترین محورهای مواصلاتی و چهارراه اصلی كشور و عبور سالیانه حدود 15 میلیون مسافر و زائر از مسیر این شهرستان را مورد اشاره داد.

وی با بیان اینكه ستاد تسهیلات نوروزی سبزوار از 5/2 ماه قبل تشكیل شده ،افزود: خدمت به زائران بارگاه رضوی را افتخاری برای مردم و مسوولان این شهرستان و به عنوان وظیفه ای دینی ، ملی و اخلاقی می دانیم .

شعبانی از مسوولان مربوطه خواست با بررسی های لازم تلاش كنند عابر بانك های سطح شهرستان در روزهای آخر سال و تعطیلات نوروز تعطیل نشوند.

وی ضمن تاكید بر پرداخت مطالبات كاركنان دولت طی دو سه روز آینده افزود: خوشبختانه هیچ مشكل نقدینگی در سیستم بانكی و بانك ملی وجود ندارد.

فرماندار سبزوار از ادامه پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار خبر داد و با اشاره به انجام نخستین پرواز در 22 بهمن امسال و انجام پرواز بعد در بیستم اسفند، افزود: پروازهای بعدی 27 اسفند 90 و پنجم و دوازدهم فروردین سال آینده انجام می شود.

وی كاهش هزینه های سفر و خطرات رفت و آمد شهروندان سبزوار به مشهد برای سفر به عتبات عالیات را از بركات راه اندازی این پروازها دانست و گفت: راه اندازی های پروازهای حج عمره از فرودگاه سبزوار نیز مورد تاكید است كه بایستی از ظرفیت موجود در شهرستان استفاده شود.

رییس كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار از تحقق 103 درصدی سهم اشتغال و 107 درصدی اشتغال خانگی این شهرستان هم خبر داد.

وی با اعلام اینكه برای حدود 13 هزار و 674 نفر اشتغال ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده افزود:تعهد اشتغال شهرستان برای امسال 13 هزار و 340 نفر بود.

وی تعهد سبزوار در زمینه مشاغل خانگی را هم پنج هزار و 800 نفر ذكر كرد و گفت: در این حوزه هم برای شش هزار و 211 نفر مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

وی گفت: تعداد زیادی از بانك های عامل همچون صادرات ، ملی ، سپه ، مسكن و تا حدودی كشاورزی عملكرد خوبی در این زمینه داشتند و در عین حال دو بانك نیز بسیار ضعیف عمل كردند.

وی در بخشی از تذكرات خود به مدیران دستگاه های اجرایی سبزوار تاكید كرد: حتی یك ریال از اعتبارات عمرانی شهرستان نباید برگشت بخورد.

وی افزود: بایستی با تلاش مدیران دستگاه ها شاهد جذب 100 درصدی اعتبارات از نظر كمی و كیفی تا پایان سال مالی جاری یعنی آخر تیرماه 91 باشیم.

فرماندار سبزوار از راه اندازی شعبه مدیریت اسلحه و مهمات در این شهرستان نیز خبر داد .

وی با اشاره به اینكه بیش از یك هزار و 500 نفر در سبزوار دارای اسلحه مجاز هستند، افزود: این افراد و نیز ساكنان شهرهای اطراف از رفت و آمد به مشهد بی نیاز شدند.

فرماندار سبزوار گفت: بسیاری از ادارات سبزوار از نظر مقاومت در سطح پائینی بوده و فرسوده هستند.

وی خواستار همكاری شورای اسلامی و شهرداری سبزوار برای در نظر گرفتن برخی تخفیفات و در نتیجه جذب اعتبارات موردنیاز برای نوسازی این ساختمان ها شد.

وی ضمن گرامیداشت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیادشهید انقلاب اسلامی ،سركشی از خانواده معظم شهدا به همراه جمعی از مسوولان شهرستان را برنامه هفتگی روزهای دوشنبه در این شهرستان به منظور بزرگداشت خانواده معظم شهدا عنوان كرد.

وی در خاتمه از كسب رتبه نخست جذب كمی و كیفی اعتبارات توسط امور آب وفاضلاب روستایی سبزوار در سطح استان و نیز كسب رتبه دوم استان در همین حوزه توسط اداره راه و ترابری شهرستان خبر داد.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.