گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 1 فروردين 1391 / کد مطلب: 2044 / نظرات: 0


شعار امسال، تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی


شعار امسال تولید ملی حمایت از كار و سرمایه ایرانی رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال 91 تاكید كردند/
شعار امسال، تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی
تهران - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خودشان كه هنگام تحویل سال نو بیان فرمودند، سال 1391 را سال ' تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی ' نامیدند و بر ضرورت مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران در عرصه های اقتصادی تاكید كردند.
  
 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در پیام خودشان به مناسبت حلول سال 91 خاطر نشان كردند: بخش مهمی از جهاد اقتصادی مسئله‏ ی تولید ملی است كه اگر ملت با همت، عزم و آگاهی و با همراهی برنامه ریزی درست مسئولان بتواند شكل تولید داخلی را حل كند بدون تردید بر چالشهایی كه دشمن ایجاد می كند غلبه خواهد كرد.

ایشان با دعوت از همه دست اندركاران اقتصادی و آحاد ملت برای حركت به سوی رونق تولید داخلی در سال جدید تولیدملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی را به عنوان شعار سال 91 معرفی كردند.


متن پیام به شرح زیر است:

بسم ‏اللَّه ‏الرّحمن ‏الرّحیم‏


یا مقلّب القلوب و الأبصار یا مدبّر اللّیل و النّهار یا محوّل الحول و الأحوال حوّل حالنا الی احسن الحال.


اللّهمّ كن لولیّك الحجّة بن الحسن صلواتك علیه و علی ءابائه فی هذه السّاعة و فی كلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسكنه ارضك طوعا و تمتّعه فیها طویلا.


اللّهمّ اعطه فی نفسه و ذریّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقرّ به عینه و تسرّ به نفسه.


تبریك عرض میكنم عید نوروز و فرا رسیدن سال نو را به همه‏ی هم‏میهنان عزیز در سراسر كشور، و به همه‏ی ایرانیانی كه در هر نقطه‏ای از دنیا سكونت دارند، و به همه‏ی ملتهائی كه عید نوروز را گرامی میدارند؛ بالخصوص تبریك عرض میكنم به خانواده‏های عزیز شهیدان، به جانبازان، به خانواده‏هاشان، به همه‏ی ایثارگران، به همه‏ی فعالان عرصه‏های مختلف. آرزو میكنم و دعا میكنم كه خداوند متعال برای ملت ایران بهروزی، شادی، نشاط و دلِ خوش در این سال جدید مقدر بفرماید و بدخواهان این ملت را در اهدافشان، در تلاشهاشان ان‏شاءاللَّه ناكام كند.


سالی كه گذشت - سال 90 - یكی از سالهای پرحادثه در سطح جهان و در منطقه و در كشور ما بود. آنچه كه در مجموع انسان مشاهده میكند، این است كه این حوادث بر روی هم به سود ملت ایران و در راه كمك به هدفهای آن، تمام شده است. آن كسانی كه اهداف بدخواهانه‏ای درباره‏ی ملت ایران و ایران و ایرانی در سر میپرورانند، در كشورهای غربی دچار مشكلات گوناگون هستند. در سطح منطقه، ملتهائی كه جمهوری اسلامی از آنها همواره حمایت كرده است، به هدفهای بزرگی دست پیدا كرده‏اند؛ دیكتاتورهائی به زیر كشیده شدند؛ قانونهای اساسیِ مبتنی بر اسلام در كشورهائی تصویب شد؛ دشمن درجه‏ی یك امت اسلامی و ملت ایران - یعنی رژیم صهیونیستی - در محاصره قرار گرفت. در داخل كشور، به معنای حقیقی كلمه، سال 90، سال بروز اقتدار ملت ایران بود. در جنبه‏ی سیاسی، ملت ایران در این سال، چه در راهپیمائی بیست و دوی بهمن، چه در انتخابات دوازدهم اسفند، آنچنان حضوری از خود نشان داد و آنچنان شاخصی را برای اقتدار ملی در تاریخ منطقه ثبت كرد كه نظیر آن را در گذشته كمتر داشتیم.


با وجود این‏همه دشمنی، این‏همه تبلیغات، این‏همه تهاجمهای خصمانه و بدخواهانه، ملت ایران در طول این سال، با همه‏ی وجود توانست حضور خود را در صحنه، نشاط خود را، آمادگی خود را در عرصه‏های گوناگون علمی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نشان بدهد و اثبات كند. بحمداللَّه سالی بود كه با همه‏ی سختی‏ها، دارای دستاوردهای بزرگی بود. همچنان كه قبلاً عرض شده است، شرائط، شرائط بدر و خیبر بود؛ یعنی شرائط قبول چالشها و دشواری‏ها و غلبه‏ی بر آنها.


همان طوری كه اولِ سال گذشته اعلام شد، سال 90، سال جهاد اقتصادی بود. اگرچه هوشمندان و آگاهان میدانستند كه این نام و این جهتگیری و شعار برای سال 90 یك امر لازم است، اما بعد تلاشهای دشمنان در این سال هم همین را اثبات كرد و نشان داد. دشمنان ما از اوائل سال، حركت خصمانه‏ی خودشان را در عرصه‏ی اقتصادی نسبت به ملت ایران آغاز كردند؛ اما ملت ایران، مسئولین، آحاد مردم، دستگاه‏های مختلف، با تدبیرهای هوشمندانه‏ای توانستند با این تحریمها مقابله كنند و مواجهه‏ی آنها تا حدود زیادی توانست اثر این تحریمها را خنثی كند و حربه‏ی دشمن را كُند كند. سال 90، سال فعالیتهای بزرگ علمی بود؛ كه من ان‏شاءاللَّه در فرصت سخنرانی، برخی از پیشرفتهای علمی و اقتصادی و تلاشهای گوناگون را برای ملت عزیزمان شرح خواهم داد. سال 90 سالی بود پر چالش، و سالی بود پر نشاط، و سالی بود كه ملت ایران به فضل الهی توانست بر چالشهای موجود غلبه كند.


ما امسال سال دیگری را در پیش داریم كه به امید خدا و با توكل بر پروردگار، باز ملت ایران با فعالیت خود، با تلاش خود، با هوشمندی خود در این سال خواهد توانست پیشرفتهای زیادی را برای خود به ارمغان بیاورد. به تشخیص من، بر طبق گزارشها و مشاوره‏ی با افراد مطلع و آگاه، به این نتیجه میرسیم كه عرصه‏ی چالش مهم در همین سال جاری - كه این سال، امروز و از این ساعت شروع میشود - عرصه‏ی اقتصادی است. جهاد اقتصادی چیزی نیست كه تمام‏شدنی باشد. مجاهدت اقتصادی، حضور جهادگونه در عرصه‏های اقتصادی، برای ملت ایران یك ضرورت است.


من امسال تقسیم میكنم مسائل مربوط به جهاد اقتصادی را. یك بخش مهم از مسائل اقتصادی برمیگردد به مسئله‏ی تولید داخلی. اگر به توفیق الهی و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله‏ی تولید داخلی را، آنچنان كه شایسته‏ی آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‏ای از تلاشهای دشمن ناكام خواهد ماند. پس بخش مهمی از جهاد اقتصادی، مسئله‏ی تولید ملی است. اگر ملت ایران با همت خود، با عزم خود، با آگاهی و هوشمندی خود، با همراهی و كمك مسئولان، با برنامه‏ریزیِ درست بتواند مشكل تولید داخلی را حل كند و در این میدان پیش برود، بدون تردید بر چالشهائی كه دشمن آن را فراهم كرده است، غلبه‏ی كامل و جدی پیدا خواهد كرد. بنابراین مسئله‏ی تولید ملی، مسئله‏ی مهمی است.


اگر ما توانستیم تولید داخلی را رونق ببخشیم، مسئله‏ی تورم حل خواهد شد؛ مسئله‏ی اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلی به معنای حقیقی كلمه استحكام پیدا خواهد كرد. اینجاست كه دشمن با مشاهده‏ی این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتی دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‏ی دشمن، كید دشمن هم تمام خواهد شد.


بنابراین همه‏ی مسئولین كشور، همه‏ی دست‏اندركاران عرصه‏ی اقتصادی و همه‏ی مردم عزیزمان را دعوت میكنم به این كه امسال را سال رونق تولید داخلی قرار بدهند. بنابراین شعار امسال، «تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه‏ی ایرانی» است. ما باید بتوانیم از كارِ كارگر ایرانی حمایت كنیم؛ از سرمایه‏ی سرمایه‏دار ایرانی حمایت كنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملی امكان‏پذیر خواهد شد. سهم دولت در این كار، پشتیبانی از تولیدات داخلیِ صنعتی و كشاورزی است. سهم سرمایه‏داران و كارگران، تقویت چرخه‏ی تولید و اتقان در كار تولید است. و سهم مردم - كه به نظر من از همه‏ی اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلی است. ما باید عادت كنیم، برای خودمان فرهنگ كنیم، برای خودمان یك فریضه بدانیم كه هر كالائی كه مشابه داخلی آن وجود دارد و تولید داخلی متوجه به آن است، آن كالا را از تولید داخلی مصرف كنیم و از مصرف تولیدات خارجی بجد پرهیز كنیم؛ در همه‏ی زمینه‏ها: زمینه‏های مصارف روزمرّه و زمینه‏های عمده‏تر و مهمتر. بنابراین ما امیدوار هستیم كه با این گرایش، با این جهتگیری و رویكرد، ملت ایران در سال 91 هم بتواند بر توطئه‏ی دشمنان، بر كید و مكر بدخواهان در زمینه‏ی اقتصادی فائق بیاید.


از خداوند متعال درخواست میكنیم كه ملت ایران را در این صحنه و در همه‏ی صحنه‏ها موفق و مؤید بدارد. روح امام بزرگوار را شاد و از ما راضی كند. ارواح طیبه‏ی شهیدان عزیز ما را با اولیائشان محشور فرماید.


والسّلام علیكم و رحمةاللَّه و بركاته‏

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.