گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 30 فروردين 1391 / کد مطلب: 2187 / نظرات: 1


اولين نشست فرهنگ عمومي سال 91سبزوار


اولين نشست فرهنگ عمومي سال 91سبزوار معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:
نكوداشت حمید سبزواری ازمهمترین رویكردهای شورای فرهنگ عمومی است 
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: مهمترین رویكرد امسال شورای فرهنگ عمومی شهرستان نكوداشت استاد حمید سبزواری شاعر انقلاب و تصویب تقویم فرهنگی شهرستان است.
  
 
به گزارش ایرنا ،'قاسم شعبانی عطار'  در نخستین نشست شورای فرهنگی عمومی سال 91سبزوار افزود: بیشترین رویكرد این شورا در سال گذشته در بحث ترویج حجاب و عفاف بود.

وی شورای فرهنگ عمومی را از موثرترین شورا ها در شهرستان معرفی كرد و آن را به لحاظ حضور روحانیون ، دستگاهای فرهنگی ، اثر گذارترین مسوولان دستگاه ها و قرار داشتن امام جمعه در راس آن شاخص برشمرد.

جانشین رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار همفكری برای رفع معضلات و مشكلات موجود در حوزه فرهنگ عمومی را از قابلیت های این شورا دانست و برگزاری مستمر و منظم جلسات این شورا برای بجا گذاشتن تاثیرات مفید در این حوزه را مورد تاكید قرار داد.

وی 67 مصوبه را حاصل 10 جلسه برگزار شده شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال 90 ذكر كرد و گفت: تصویب تقویم فرهنگی ، تصویب و تهیه سرود ویژه شهرستان و غیره از جمله نتایج این شورا بوده است.

فرماندار ویژه سبزوار در ادامه خواستار تشكیل كارگروهی به منظور تكمیل و افتتاح سریع تر گلزار شهدای مركزی سبزوار شد و افزود: هزینه های مالی لازم بایستی توسط اعضای این كارگروه ارزیابی و تامین شود.

وی همچنین در حوزه رسانه ای ، شان سبزوار را انتشار منظم نشریه ای در قالب یك هفته نامه یا ماهنامه دانست و گفت: باید مجموعه خصوصی شناخته شده ، معتبر، قوی و دارای توانایی مالی به این حوزه ورود یابد.

وی انتشار نامنظم برخی نشریات موجود سبزوار ، فعالیت مناسبتی بعضی از آنها از جمله در ایام انتخابات و فروكش كردن فعالیت آنها در غیر این ایام را از ضعف های موجود در این حوزه عنوان كرد.

معاون استاندار خراسان رضوی در سبزوار در بخشی از سخنانش گفت: نبود اشتغال پایدار در روستاها موجب مهاجرت برخی جوانان به شهرها و تبعاتی همچون بالا رفتن سن ازدواج دختران در برخی از روستاها شده است.

وی از بخشداران بخش های تابعه سبزوار خواست زمینه برگزاری كلاس های مهارت های زندگی در روستاها را فراهم كرده و با توجه به اعتبارات پیش بینی شده برای این مورد از فرصت موجود نهایت بهره را ببرند.

نماینده عالی دولت در سبزوار بسیج همه توان و امكانات شهرستان برای تحقق شعار امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی را وظیفه همه اعضای شورای فرهنگ عمومی سبزوار برشمرد و گفت: تحقق این شعار نیازمند همكاری و همت همه دستگاه های اجرایی و مردم است.

وی از بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار برای اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سبزوار و شورای هماهنگی استان برای كمك به حل مشكل صوت ثابت سبزوار تشكر كرد.

وی همچنین هدف از تنظیم تقویم فرهنگی شهرستان را هماهنگی برنامه های اجرایی توسط دستگاه های فرهنگی در مناسبت های سال و جلوگیری از موازی كاری عنوان كرد.

شعبانی خواستار هماهنگی دستگاه های اجرایی سبزوار در برگزاری مراسمات مربوط به ایام فاطمیه به منظور جلوگیری از پراكندگی زمانی این مراسم شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار هم از برگزاری هفته فرهنگی روستا در بخش ششتمد این شهرستان در سال جاری خبر داد.

'مجید عسكری' با بیان اینكه این هفته متعلق به كل شهرستان و مقدمه ای برای جشنواره روستایی رضوی در روستای پادر این بخش است ادامه داد: این هفته در قالب نمایشگاه ها و برنامه های متعدد برگزار می شود .

وی كمیته های تخصصی عفاف و حجاب و ایثار و شهادت را از كمیته های فعال شورای فرهنگ عمومی سبزوار در سال 90 معرفی كرد و از تشكیل كمیته علمی در این شورا هم خبر داد.

وی برگزاری جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی را از دیگر مصوبات در دست اجرای شورای فرهنگ عمومی سبزوار ذكر كرد.

حجت الاسلام 'محمد علی فاطمیان' سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سبزوار هم خواستار ارائه پیشنهادی به استان برای تعیین دقیق ایام فاطمیه اول و دوم شد و گفت: این امر به منظور جلوگیری از سردرگمی مردم در زمان برگزاری مراسمات سوگواری و تداخل نیافتن مراسم جشن برخی با این ایام ضرورت دارد.

' علیرضا فیلسرایی' معاون مدیر كل و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار نیز با اشاره به بند ج ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر موظف بودن دستگاه های اجرایی برای صرف 20 درصد از بودجه فرهنگی خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ،خواستار پیگیری و اجرای این بند شد.

' جلال تعصبی 'نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار هم خواستار توجه به صدا و سیما ، خبرگزاری ها ،جراید و سایت های معتبر شهرستان به عنوان پیشقراولان فرهنگ سازی شد.

وی از تعیین مدیریت فرهنگی خاص برای مجتمع شهدای گمنام توحید شهر سبزوار به منظور ساماندهی برنامه های فرهنگی آن خبر داد.

'رضا نامنی' مدیر دفتر خبر صدا و سیمای سبزوار هم خواستار مصوب كردن چاپ هفته نامه و یا ماهنامه ای منسجم برای شهرستان در این شورا و نیز پی گیری انتخاب سرود ویژه برتر استان از سوی اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی شد.

'فهمیه محسنی ثانی' یكی از اعضای شورای فرهنگ عمومی سبزوار هم گفت: معضل بالا بودن طلاق از شهر به روستاها هم كشیده شده و برگزاری دوره مهارت های زندگی و مشاوره های پیش و پس از ازدواج در روستاها باید جدی گرفته شود.
 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.