گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 3 خرداد 1391 / کد مطلب: 2545 / نظرات: 1


سبزواریها سالروز ورود امام رضا (ع) به شهرشان را در یادها ماندگار كنند


سبزواریها سالروز ورود امام رضا ع به شهرشان را در یادها ماندگار كنند مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: سبزواری ها با برگزاری مراسم یادبودی به مناسبت سالروز ورود امام رضا (ع) به این شهر ،این روز پربركت را برای همیشه در یادها ماندگار كنند. 
   
 به گزارش ایرنا ، 'سید جواد جعفری' در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی در محل تالار استاد شریعتی به میزبانی دانشگاه حكیم سبزواری اظهار داشت: بنا بر روایت ذكر شده دركتابی كه اخیرا مطالعه كرده ام حضرت امام رضا (ع) درمسیر ورود به خراسان نقطه اقامتگاهی در شهر سبزوار داشتند كه این افتخاری برای مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به اقامت ایشان در مسجدی و شرفیاب شدن عده ای از اهالی سبزوار به خدمت امام رضا (ع)، خاطر نشان كرد: این موضوع شاید كمتر مورد اطلاع باشد.

وی با بیان اینكه شهر سبزوار به پرورش ادبا ، بزرگان ، علما و با نهضت سربداران شهره عام و خاص در كشور و دنیاست افزود: این افتخارات به بركت قدوم مبارك امام رضا (ع) و نورانیت ایشان نصیب این شهر شده است.

وی تاكید كرد : این روز مبارك باید با تدارك مراسم یادبودی از جانب شورای اسلامی شهر ، شهرداری وسایر نهادهای مردمی و موسسات فرهنگی وهنری برای همیشه در یادها ماندگار شود.

وی اضافه كرد: به اعتقاد من جشنواره عظیمی كه دانشگاه حكیم سبزواری با عنوان جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی تدراك دیده در حقیقت مراسم نكوداشت و گامی بلند برای یادآوری سالروز ورود امام رضا (ع) به این شهر و یك كار تخصصی است .

وی در ابتدای سخنان خود به آنچه تاكنون در مورد مسیر جاده ولایت و حركت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو ، ورود ایشان از سمت شلمچه و عبور از استانهایی از جمله خوزستان ، كهكیلویه و بویر احمد ، فارس ،یزد و ورود به خراسان از مسیر ابركوه و گذر از نیشابور گفته شده اشاره كرد.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همچنین گفت:این جشنواره امروز در 31 استان كشور و نیز 74 نقطه دنیا و 48 كشور ، با پیگیری 113 برنامه ملی و بین المللی در حال اجرا ست كه در جای خود معجزه ای به شمار می آید.

وی با بیان اینكه جشنواره بین اللملی امام رضا (ع) ویژه دهه كرامت است گسترش آن به سطح دانشگاه ها و ایام سال تحصیلی را بر اساس رهنمودی از رییس جمهوری عنوان كرد و گفت: بخش دانشگاهی این جشنواره بر همین مبنا تاسیس و در گام اول 11 دانشگاه از جمله دانشگاه حكیم سبزواری در این بخش عضویت یافت و این جشنواره تئاتر را برگزار كرد.

وی درمورد بركات امام رضا (ع) در كشورمان نیز گفت: حضو امام رضا (ع) تمدنی را پایه گذاری كرد كه از دل آن جمهوری اسلامی ایران برخاست و بیداری اسلامی نیز از دل ین نظام نشات گرفت .

وی تاكید كرد: شكر این بركت و نعمت شناختن و شناساندن سیره و معارف امام رضا (ع) است.

وی از میزبانی خوب اهالی سبزوار از جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی ، دانشگاه حكیم سبزواری و هنرمندان شركت كننده از سراسر كشور در این جشنواره تقدیر كرد.

یكی از داوران این جشنواره و از هنرمندان عرصه تلویزیون ، سینما و تئاتر هم با بیان اینكه سالن آموزش و پرورش سبزوار به عنوان خاستگاه تئاتری های این شهر در حال تخریب است، خواستار توجه به این سالن و نیز در نظر گرفتن نیازهای هنرمندان تئاتر در مكانهای فرهنگی در حال ساخت در این شهر شد.

' افشین خوشید باختری' احداث مجتمع در حال ساخت در پارك شهدای گمنام سبزوار، اقدامات انجام شده در مجموعه این پارك و نیز وجود تعداد زیاد سالن ها و پلاتوها در دانشگاه حكیم سبزواری را قابل تقدیر دانست و در ادامه ساخت سكوهای نمایشی در مجموعه پارك شهدای گمنام سبزوار را پیشنهاد داد.

دبیر جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی هم گفت: این جشنواره فرصتی فراهم آورد تا جوانان دانشجو آمال های آرمانی ، دیدگاه های عرفانی و نظرگاه معنوی خود مبتنی بر آموزه های دینی را در قالب هنر تقدیم جامعه كنند.

' سید نوراله رضوی' اضافه كرد: شاید آنچنان كه باید و شاید شناخت معرفتی نسبت به ائمه اطهار و علی ابن موسی الرضا (ع) نیافته ایم كه این جشنواره و همت دانشجویان برای شركت در آن آغاز راهی است كه امیدواریم ادامه یابد.

آغاز این مراسم با پخش زیارت خاصه امام رضا (ع) و نیز قطع مراسم با رسیدن به زمان اذان مغرب و ادامه برنامه ها پس از اقامه نماز از حاشیه های مثبت این مراسم بود.

اما انتظار حدود یك ساعته میهمانان پشت دربهای سالن استاد شریعتی و انتظار حدود نیم ساعته داخل سالن برای شروع مراسم اختتامیه ، اشكال در پخش كلیپ سخنان مسوولان در رابطه با جشنواره و غفلت از پخش سرود ویژه سبزوار از دیگر حاشیه های این آیین بود .

نقالی خوانی توسط میرزاعلی هنرمند برجسته كشوری باموضوع سیره امام رضا (ع) ، تواشیح و ... از برنامه های این مراسم بود.

جوایز برگزیدگان این جشنواره از جانب معاون رییس جمهوری اهدا شد كه از نماینده این حوزه تقدیر به عمل آمد.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.