گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 15 خرداد 1391 / کد مطلب: 2643 / نظرات: 0


میلاد اسوه شجاعت علی مرتضی(ع) او كه پدرمان به حرمتش عزت گرفته اند


میلاد اسوه شجاعت علی مرتضیع او كه پدرمان به حرمتش عزت گرفته اند ميلاد مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی (ع) در واقع روزی است كه پدرانمان به حرمتش عزت گرفته اند و درس مردانگی عزت و شرف را از او آموخته اند.
  
 
13 رجب مولودی پا به عرصه گیتی نهاد كه وجدان های بیدار بعد از قرنها او را مجسمه عدالت ، شجاعت، مردانگی، شرف و همه خوبی ها می دانند، او حیدر كرار ، علی مرتضی ، مولی الموحدین و امیر مومنان است ،در وصف آن حضرت همین بس كه در هنگام ولادتش دیوار كعبه شكافته شد در این مكان قدیس مولودی به جهان هدیه شد كه عرشیان بر عظمت آن وجود پاك غبطه خوردند.

او امیری دلار و رزمنده ای خیبر شكن ، همسری مهربان و پدری عالی مقام بود كه اینك باید همه پدران عالم برخود ببالند كه میلاد او روز پدر نام گرفته است .

وجود پاكی كه جن و انس ایمانش را می ستایند، او كه هرچه از خوبی ، مهر ، صفا و ایمان سراغ داریم باید در وجود مولای پرهیزگاران ، امیر مومنان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) جستجو كنیم .

آری روز پدر است خواستم از رفتار پدرانه مولایمان امام علی(ع) بگویم اما شعری با عنوان پدر از شاعری ناشناس نظرم را جلب كرد، گفتم درباره پدرانی بنویسم كه به قول شاعر 'جمله اش مبتدا نمی خواهد' به یاد آنهایی كه غیرت را از علی (ع) آموختند خودشان سوختند اما نگذاشتند ناموسشان اسیر خصم شود و امروز در برابر این همه مردانگی مظلومیتی غریبانه را بر دوش می كشند.

پدرانی كه در لحظه لحظه زندگی شان بعد از هشت سال جنگ تحمیلی هنوز دارند می سوزند، دارند می میرند، هنوز هدیه گاز خردل قاره سبز كه توسط رژیم بعث برسرشان ریخته شد در پیكرشان وجود دارد و هر سرفه و همراهی لخته های خون با آن حكایت از عمق نفوذ این هدیه در بدنشان را نشان می دهد.

و كسانی چون من فراموششان كردیم چون پدرانمان در كنارمان هستند. فراموش كردیم پدری در همین نزدیكی آرزوی در آغوش كشیدن فرزندش را دارد اما در نفس های لخته او گاز اعصاب به جا مانده از جنگ تحمیلی رخنه كرده و دستهایش را همچون دو تكه چوب مبدل ساخته است تا در حسرت در آغوش كشیدن میوه دلش بماند.

او از ما چیزی نمی خواهد اما ما نیازمند آموختن درس عشق به خدا، بصیرت، آگاهی، ولایت پذیری از آنها هستیم، بیایید تا كه هنوز دیر نشده از این اسوه های مردانگی و از دانش آموختگان مكتب امام علی(ع) درس علی شناسی را بیاموزیم.

بیاموزیم كه چه شد با نام مقدس علی بن ابی طالب(ع)، یا فاطمه الزهرا(س)، یاحسین(ع) و غیره توانستند از همه چیزشان برای خدا بگذرند و در برابر خصم بایستند.

آری امروز روز پدر است بیایید این پدران معنوی را فراموش نكنیم و از خدا برای سلامتی همه پدران دعا نماییم.

آمین یا رب العالمین.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.