گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 6 شهريور 1391 / کد مطلب: 3509 / نظرات: 0


فرماندار: مردم داورزن پیشگامان خدمت به زائران رضوی هستند


فرماندار: مردم داورزن پیشگامان خدمت به زائران رضوی هستند  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: داورزن به لحاظ جغرافیایی در بهترین موقعیت استان خراسان بزرگ واقع شده و این مردم به عنوان پیشگامان خدمت به زائران رضوی هستند.
 به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا، قاسم شعبانی در نخستین جلسه شورای اداری بعد از ارتقای شهرستان تازه تاسیس داورزن ،افزود : این منطقه می تواند به لحاظ تجاری و گردشگری موقعیت بهتری را نسبت به دیگر شهرستان های اطراف سبزوار بدست آورد.
 
این مسوول عبور محور بین المللی تهران – مشهد و تردد میلیونها مسافر و زائر بارگاه ملكوتی ثامن الحجج را از این شهرستان یادآور شد و گفت : این موضوع می تواند در بعد گردشگری و استفاده از از پتانسیل های موجود در عبور و مرور مسافرین ،فرصت و موقعیت شغلی فراوانی را ایجاد كند.
 
وی از مردم داورزن به عنوان پیشگامان خدمت به زائران رضوی نام برد و افزود: ایجاد مراكز اقامتی از جمله میقات الرضا(ع) بهانه ای خواهد بود كه مسافران و زائران احساس حضور در خاك خراسان را به خوبی درك كنند.
 
وی با اشاره به پیشینه بسیار قدیمی داورزن و قدمت نزدیك 70 ساله حضور بخشداری در این منطقه، ادامه داد: متاسفانه به دلایل گوناگونی خواسته این مردم كه ارتقا و بهره مندی بیشتر از امكانات بود تا كنون محقق نشده بود.
 
فرماندار سبزوار از داورزن به عنوان خاستگاه قیام سربداران یاد كرد و ادامه داد: خوشبختانه ارتقا این بخش به شهرستان حاصل كار گروهی و جمعی مسوولان شهرستان سبزوار و داورزن بود.
 
شعبانی در ادامه جایگاه مهم داورزن را مورد تاكید قرار داد و در عین حال گفت : بخشی از ارتقا فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی داورزن به مسوولان و دولت برمی گردد و بخش از آن به مدیریت و همكاری مردم نیازمند خواهد بود.
 
وی سرمایه گذاری مردم در منطقه را به عنوان حلقه اتحاد مردم بخش عنوان كرد و گفت: مسوولان نیز آمادگی دارند تا هرگونه همكاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه را داشته باشند.
 
معاون استاندار خراسان رضوی در سبزوار در خصوص استقرار فرمانداری شهرستان داورزن گفت: ما نیز تلاش خود را انجام خواهیم داد تا طی ماههای آینده و با استقرار فرمانداری در داورزن شیرینی ارتقا در كام مردم این شهرستان باقی بماند.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیان اقتصاد مقاومتی،بیان كرد: اقتصاد مقاومتی دكترین نظام مقدس جمهوری اسلامی علیه توطئه های غرب و آمریكا است .
 
وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ایران گفت: در ابتدا غرب و آمریكا تلاش كرد تا با ایجاد اقدامات خرابكارانه در كشور ایران را یك كشور نا امن قلمداد كند تا نظر سران كشورها را برای حضور در ایران تغییر دهد كه خوشبختانه با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعات نتوانست به این خواسته خود دست پیدا كند.
 
وی اظهار داشت : قطعا برگزاری این جلسات در مناسبات كشورها با ایران و تغییر معادلات به نفع ایران مثمر ثمر خواهد بود.
 
فرماندار سبزوار در ادامه به اختصاص اعتبارات بسیار مناسب در بخش كشاورزی اشاره و بیان كرد: توفیقاتی كه در بخش كشاورزی حاصل شده اگر به درستی اجرا شود سهم بزرگی در خود كفایی كشور ایفا خواهد كرد.
 
وی به همراهی خوب امور آب و منابع طبیعی و بانك كشاورزی در واگذاری زمین و حفرچاه آب و ارائه تسهیلات كم بهره اشاره كرد و گفت: موقعیت زمانی مناسبی فراهم شده تا كشاورزان و دامداران با استفاده از آن و ایجاد اشتغال پایدار در بین جوانان روند خود كفایی كشور را شتاب دهند.
 
بخشدار داورزن نیز در سخنانی گفت : طی عمر دولت نهم و دهم فعالیت های خوب اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در بخش داورزن صورت گرفته است .
 
عباس شم آبادی با اشاره به بهر ه مندی 98 درصدی مردم شهرستان داورزن از آب شرب سالم ادامه داد: خوشبختانه در بخش راه از 211 كیلومتر راه روستایی، بیش از 119 كیلومتر از آن آسفالت شده است.
 
وی فعالیتهای فرهنگی بخش در قالب كانون های فرهنگی و هنری مساجد را خاطر نشان كرد و گفت : 12 مورد كانون فرهنگی مساجد در این شهرستان مجوز فعالیت دریافت كرده اند.
 
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساختمان دهیاری در سطح روستاهای این شهرستان ادامه داد: هم اكنون هفت مورد ساختمان دهیاری 50 متری و 9 مورد دیگر نیز به صورت ساختمانهای 110 متری احداث شده است .
 
وی راه اندازی دانشگاه پیام نور استقرار دفتر امام جمعه ، وجود هفت سالن ورزشی در سطح شهرستان توسعه زیر ساختهای مخابراتی ، توسعه شبكه برق ، استقرار فرماندهی حوزه بسیج و كلانتری شهر داورزن و پیگیریهای لازم برای ارتقا به شهرستان را از دیگر فعالیتهای صورت گرفته طی سالهای گذشته عنوان كرد.
 
بخشدار داورزن در ادامه با اشاره به مطالبات مردم گفت: استقرار ادارات و نهادی مختلف از جمله ثبت اسناد ،ورزش و جوانان ، ایستگاه هواشناسی ، سالن سرپوشیده شنا ، روشنایی ورودی شهر داورزن و روستای مهر ، لایروبی سد كمیز ، احداث تقاطع های روستاهای مزینان و ریوند و گازرسانی به روستاهای شهرستان داورزن از جمله مطالبات به حق مردم این منطقه می باشد.
 
امام جمعه داورزن نیز در سخنانی با قدردانی از تلاشهای فرماندار سبزوار برای مطالبات مردم شهرستان داورزن گفت : امام جمعه داورزن نیز باحضور در بین مردم به انعكاس مشكلات و مطالبات مردم از نظام و دولت خواهد پرداخت .
 
حجت الاسلام محمود مداحی در ادامه با اشاره به خصوصیات دولتمردان شهید رجایی و باهنر گفت: مسوولان و مدیران كشوری باید سه نكته مهم دانش ، مهارت و اخلاق در مدیریت را هرگز فراموش نكنند.
 
رییس شورای شهر داورزن نیز در سخنانی با اشاره به گذشت چند ماه از ارتقا شهرستان داورزن خواستار معرفی فرماندار این شهرستان شد.
 
رمضان رمضانی ایجاد ناحیه صنعتی برای جذب سرمایه گذاران تسریع در ساخت بیمارستان شهر داورزن و واگذاری مسكن مهر به متقاضیان را از دیگر خواسته های مردم این شهر عنوان كرد.
 
رییس آموزش و پرورش داورزن هم در این نشست گزارشی ارایه كرد.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.