گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 5 شهريور 1390 / کد مطلب: 387 / نظرات: 0


شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس از بزرگترین عبادتهاست


شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس از بزرگترین عبادتهاست  امام جمعه سبزوار با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس از بزرگترین عبادتها و به منزله  یک عبادت سیاسی و اجتماعی است.
حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین ابراهیمی" در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و کشورهای اسلامی همچون بحرین و لیبی و نوع کشورهایی که زیر شکنجه هستند بر همه کشورهای اسلامی فرض و واجب است.
  وی که در  جمع خیل نمازگزاران و راهپیمایان روز جهانی قدس سخن می گفت اضافه کرد: این مرگ بر اسرائیل و آمریکا گفتن ها و سردادن ندای الله اکبر با دهان روزه حداقل حمایتی است که  از ملت های مظلوم انجام داده و از مستکبران اعلان برائت شد.
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران ، آمریکا ،اسرائیل و همپیمانانشان به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی دشمن درجه یک آنهاست.
 وی بخشی از سخنان امام راحل (ره) و  مقام معظم رهبری در مورد قدس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: روز قدس لیله القدر تاریخ اسلام است و باید این را حفظ کنیم.
 وی با بیان اینکه مسجد الاقصی متعلق به همه مسلمانان و مرز بین کفر و اسلام افزود: بر همه مسلمان واجب است که وحدت خود را حفظ کنند.
 خطیب جمعه سبزوار با اظهار اینکه بخشی از یهود و مسیحیان دست در  دست هم  مسلمانان را در فلسطین هدف قرار داده اند افزود: دشمن انگشت روی حساس ترین مکانی که قبله نخست همه مسلمانان است گذاشته و به همین دلیل مساله قدس و فلسطین جزو اولویت هاست.
امام جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنانش هفته دولت را فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش کار و نقد منصفانه عنوان کرد و افزود: نقد منصفانه برای پیشرفت همه کارها ضروری است و نباید از آن ناراحت شویم.
 وی یاد شهیدان رجایی و باهنر را هم گرامیداشت و بر الگو قرار گرفتن این بزرگواران توسط مردم  و به ویژه دولتمردان تاکید و اضافه کرد: باید توان و استعدادهای کشور در نظر گرفته شده و از استعدادهای موجود به نحو درست استفاده شود.
 وی همچنین بخشی از جنایات و ترورهای منافقین در سال های ابتدای انقلاب و به ویژه سال 60 را مورد اشاره قرار داد و عامل رهبری و مردم را مهمترین عوامل در محکم تر شدن نظام جمهوری اسلامی پس از این وقایع برشمرد.
 خطیب جمعه سبزوار همچنین اظهار داشت: اگر در سال های 59 و 60 و ... دادگاه های انقلاب ، کمیته ها ،پاسداران و بسیجیان و در مجموع افراد حزب اللهی نبودند معلوم نبود سرنوشت انقلاب ما به کجا کشیده می شد.
وی در خطبه های نخست نماز جمعه این شهرستان با اظهار اینکه هم در سکوت و هم در سخن گفتن آفت است افزود: باید سعی کنیم در سخن گفتن ها چیزی را به مردم بد یاد ندهیم.





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.