گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 11 آبان 1391 / کد مطلب: 4178 / نظرات: 0


گزارشی از گردهمایی روسای شورای اسلامی ودهیاران بخش مرکزی سبزوار


گزارشی از گردهمایی روسای شورای اسلامی ودهیاران بخش مرکزی سبزوار
سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران واگذاری اداره امور به مردم است.
بخشدار مرکزی سبزوار گفت : از آنجایی که سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران واگذاری اداره امور به دست خود مردم است ، لذا باید بپذیریم که در سطح روستاها نیز مدیریت امور باید توسط شوراهای اسلامی روستا انجام شود.
به گزارش ایرنا ، محمد معلمی روز سه شنبه در گردهمایی روسای شورای اسلامی ودهیاران بخش مرکزی سبزوار افزود : برای اینکه مدیریت روستاها توسط خود نیروهای مردمی با موفقیت انجام شود ، باید ابتدا شوراها و دهیاری ها توانمندی ها ونیازمندی های دقیق روستایشان را شناسایی کنند وتا زمانی که شناخت صحیح از مسائل به وجود نیامده باشد ، نمی توان کار موثری برای یک روستا انجام داد.
وی همچنین گفت : وقتی اعضای شورا و دهیاران هر روستا ، وظایف اصلی خود را شناختند این انجام وظیفه باید در چارچوب قانون صورت بگیرد .
معلمی تأکید کرد : اگر دهیاران و اعضای شورای روستاها در چارچوب قانون فعالیت کنند از جانب مراجع بالادستی از جمله بخشداری ، فرمانداری و استانداری مورد حمایتی همه جانبه قرار خواهند گرفت.
وی سپس با اشاره به اینکه گاهی اوقات دهیاران یا اعضای شورای روستا از وظایف خود به شکل های مختلف عدول می کنند ، گفت : گاهی این عدول از انجام درست وظایف به دلیل ضعف افراد در مسئولیتی است که برعهده گرفته اند و گاهی به دلیل عدم شناخت صحیح از حیطه حقوق و وظایف شغلی است.
این مسئول درهمین راستا تأکید کرد : از طریق اطلاع رسانی دائمی سعی می کنیم ، شناخت اعضای شورای روستا و دهیاران را نسبت به وظایفشان افزایش دهیم و هرکجا شاهد عدول از وظایف باشیم ، برخورد قانونی صورت می گیرد.
بخشدار مرکزی سبزوار سپس اظهار داشت : حفظ وحدت و همدلی در میان اعضای شوراها و دهیاران هر روستا بسیار ضروریست و اگر این نهادها خواستار ایجاد وحدت در میان مردم روستاها هستند ، باید ابتدا خودشان نمایش شکوهمندی از اتحاد و همدلیشان را در معرض دید مردم بگذارند.
وی تأکیدکرد : اگر خود شوراها و دهیاران متحد نباشند ، هرگز نخواهند توانست در سطح روستا کاری از پیش ببرند.
معلمی همچنین خواستار ارتباط بیشتر دهیاران و اعضای شورای روستاها با بخشداری شد و گفت : نباید در هنگام بروز رویدادهای مختلف در روستاها ، اخبار مربوطه دیر به دست بخشداری برسد زیرا اگر خواهان انجام اقدامات لازم در زمان مناسب هستیم باید ، اطلاع رسانی هم به موقع صورت گیرد.
در ادامه این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سبزوار نیز گفت : شوراها بازوان توانمند مردم و به عنوان پل رابطی مطمئن بین مردم و دولت هستند .
رضا مدرسی پور تأکید کرد : شناخت و اشرافی که شوراها از توانمندی ها و نیازمندی های حقیقی یک روستا یا شهر دارند ، آن ها را به یکی از بهترین مراجع برای حل مشکلات محلی تبدیل می کند.
وی افزود : اینکه اعضای شورا بدون هیچ گونه چشمداشت مادی ، در شهر و روستا به فعالیت می پردازند ، نشان دهنده تعهد و علاقه بالای آنها به امور سازندگی شهر و روستاهای محل خدمت است.
مدرسی پور ادامه داد : اعضای شوراها با به دست آوردن رأی اعتماد مردم ، توفیقی برای خدمت خالصانه به دست می آورند که باید قدر آن را بدانند و از فرصت هایشان استفاده کنند.
مسئول روحانیون طرح مستقر هجرت اداره تبلیغات اسلامی سبزوار نیز دیگر سخنران این جلسه بود که با اشاره به نزدیک شدن به روز مبارزه با استکبار جهانی و راهپیمایی 13 آبان ، گفت : بی شک حضور مردم روستاها در مراسم یوم الله 13 آبان ، بار دیگر نمایشی از اقتدار و وحدت امت اسلامی را در نگاه کشورهای استکباری جهان به تصویر خواهد کشید.
حجت الاسلام صفرعلی خندان افزود : توطئه دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف باورهای ارزشی ما از ابتدای انقلاب تا کنون وجود داشته است ، اما با هشیاری و بصیرت امت حزب الله این توطئه ها هیچ گه به نتیجه نرسیده است.
وی گفت : در حال حاضر نیز با اینکه مردم روستایی ایران نیز مانند سایر اقشار به هرحال تحت تأثیر فشارهای اقتصادی قرار گرفته اند ، اما با بردباری خود و پشتیبانی همه جانبه شان از نظام اسلامی و مقام شامخ ولایت ، در نهایت با سربلندی این دوران سخت تحریم های اقتصادی را پشت سر خواهند گذاشت.
حجت الاسلام خندان همچنین اظهار داشت : اداره تبلیغات اسلامی سبزوار مانند سالهای گذشته در ایام مبارک محرم و صفر روحانیون خود را به مناطق روستایی می فرستد تا تبلیغ امور دینی در این ایام به خوبی در میان روستاها انجام شود.
وی در همین راستا خواستار آن شد که روستائیان به ویژه دهیاران و اعضای شورای روستا زمینه هایی را فراهم آورند تا روحانیون طرح هجرت بتوانند به صورت دائمی در روستاها ساکن شوند تا بدین ترتیب تمامی روستاهای شهرستان از یک روحانی ثابت برخوردار شوند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار سبزوار نیز دراین جلسه گفت : امروز بیش از هر وقت دیگری نیاز به همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران احساس می شود زیرا دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و دلسرد کردن مردم انجام داده است.
محمد کلاته افزود : در این مقطع حساس وظیفه دهیاران و اعضای شوراهای شهر اندیشیدن تدابیر صحیح و حفظ اتحاد و انسجام درونی در روستاها است تا ملت ایران بتواند این دوره خاص را نیز با سربلندی پشت سر بگذارد.
وی سپس با اشاره به اینکه درایامی از سال هستیم که معمولاً با سرد شدن هوا و وقوع بارندگی های متعدد ، احتمال بروز برخی بلایای طبیعی درنواحی روستایی وجود دارد ، لذا دهیاران و شوراها باید خطرات احتمالی را جدی بگیرند و برای مقابله با آنها تدابیر مناسب را بیاندیشند.
وی سپس اظهار داشت : تشکیل دهیاری ها در روستاها نشان دهنده توجه نظام به مسائل روستاهاست .
کلاته افزود : در ابتدای امر که تنها شوراهای روستایی تشکیل شدند ، چون هیچ گونه بودجه ای برای پیشبرد امور مختلف در اختیار نداشتند ، لذا نمی توانستند چندان عملکرد خاصی در سطح روستا داشته باشند . اما بعداً با بررسی زوایای مختلف این مشکل ، دولت اقدام به تأسیس دهیاری ها کرد که امکان جذب بودجه های دولتی را دارند و دستشان برای انجام امور مختلف در روستاها باز است.
این مسئول سپس تأکیدکرد : باید دهیاری ها در هزینه کرد بودجه های دولتی و بودجه هایی که از سایر منابع به دست می آورند ، با دقت و با برنامه ریزی صحیح عمل کنند تا حقی پایمال نشود و منابع مالی کشور هدر نرود.
در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ حضوری اعضای شوراهای روستایی و دهیاران بخش مرکزی سبزوار با بخشدار و معاون فرماندار انجام شد که محمد کلاته به تعدادی از سئوالات کتبی و شفاهی حاضران پاسخ گفت .
گفتنی است بحث ساخت و سازهای غیرمجاز در محل روستاهای بخش مرکزی یکی از عمده مباحثی بود که در بخش پرسش وپاسخ این جلسه مطرح شد و اعضای حاضر به بحث در مورد آن پرداختند.




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.