گزارش سبزوار پيام


گزارش / تاریخ: 29 مهر 1390 / کد مطلب: 813 / نظرات: 0


23 ذي القعده،روز زيارت امام رئوف و امام خوبي ها


23 ذي القعدهروز زيارت امام رئوف و امام خوبي ها   23 ذي القعده،روز زيارت امام رئوف،امام خوبي ها و فرصتي براي تولدي دوباره 
23 ذي القعده روز بسيار شريفي است، روز زيارتي مخصوص امام رضا (ع) است، روزي كه عاشقان و دلباختگان اين امام غريب زيارت آن حضرت را از دور و نزديك سنت مي دانند. 
  
 
به گزارش ايرنا، در آستانه اين روز شهر مشهد و حرم حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) حال و هواي ديگري دارد، همه شهر ميزبان عاشقان و دلباختگان مكتب آن حضرت و شهروندان نيز در صدد عرض سلام به بارگاه مقدس اين امام همام هستند.
اين روز، روزي است كه هر كس از هر كجا كه هست سعي دارد خود را به اين حرم ملكوتي برساند تا در اين حرم امن، آرام گيرد و روح را از گناهان بشويد.
سبكبال و عاشق ، با دلي شكسته و قلبي پر اميد به لطف و كرمش به زيارتش مي روم و به شفاعتش ايمان دارم، دلم خدا خدا مي كند كه چگونه اذن دخول بخواهم.
دور باشي يا نزديك، امروز روز ديدار است، اما من خيلي دعا كردم كه به نزديك خويش دعوتم كند، غسل زيارت كردم، پاك و حلال ترين لباس را پوشيدم.
بايد آرام و آهسته قدم برداشت كه در هر قدم ذكري با ثوابي است: سبحان الله ، الحمدلله، ...
اما قدم هايم آرام نمي شوند، پرواز مي كنند، آخر آنجا كه به سويش مي شتابند، قطعه اي از بهشت خداست.
اذن دخول مي خوانم : 'فاذن لي يا مولاي في الدخول افضل ما اذنت لاحد من اوليائك، مولاي من، به من اجازه بده وارد شوم، همانطور كه به يكي از دوستان نزديكت اجازه مي دهي و بلكه بهتر از آن'
شك ندارم كه اجازه مي دهد... و حالا سلام ميدهم و شك ندارم كه زودتر از آنچه كه فكرش را كنم پاسخ مي گويد؛ اشك از چشمانم جاري مي شود، سرم را به نشانه احترام پايين انداخته ام و نگاهم را به نشانه شرمندگي، تاب بالا آوردن سر را ندارم؛ شرم دارم از انبوه گناهان و خيل آرزوها و حاجات.
گنبد طلايي حرمش آنچنان مي درخشد كه گويي منبعي از نور روشني را در خود جاي داده است، آري اين منبع نور و خوبي همه را به حضور مي طلبد، گناهكاران را مي پذيرد تا ببخشايد و فرصتي دوباره را به آنان بدهد، فرصتي كه شايد لياقتش را داشته باشيم و دوباره شرمنده آقا نشويم.
نماز زيارت مي خوانم و براي فرج دعا مي كنم و براي همه مؤمنان؛ حال نوبت حرف ها و خواهش هاي خودم است؛ چه بگويم حالا كه ميزبان مهربان، آرام و با متانت منتظر شنيدن است.
چگونه بگويم؟ چگونه بگويم كه اين همه راه آمده ام ولي روسياهم و خجل؛ پس با دلم حرف مي زنم و قسمش مي دهم به خدا، به جدش، به فرزند دلبندش و پدر بزگوارش، شفاعت را مي خواهم و فرصتي براي تولدي دوباره و شروعي نو.
مولاي عزيزم، مثل هميشه خجل و شرمسار آمده ام، آمده ام براي وعده هايي كه داده اي، اما اين بار آمده ام ، نه فقط براي هزار حج و هزار عمره مقبولي كه هنوز هم نه استطاعت رفتنش را دارم و نه لياقت مقبول بودنش را.
حتي نيامده ام فقط براي گرفتن بهشتي كه ضمانت كرده اي يا رهايي از آتشي كه خودم به پا كرده ام، براي همه اينها آمده ام اما نه فقط همين؛ اين بار آمده ام كه خواهش كنم به آن وعده بزرگتر وفا كني؛ غسل طهارت كرده ام و آمده ام تا كمكم كني تا دوباره متولد شوم، پاك و سبك شوم، مثل روزي كه از مادر زاده شدم.
آقا، به دادم برس، كوله باري از گناه دارم، يك بار بزرگ گناه كه با رضايت شما از سنگيني اش رها خواهم شد، شفاعت شما را مي خواهم شما كه شرطي از شروط امان الهي هستيد.
تو غريبي اما غريبي آن نيست كه نام و نسبت را نشناسند، اين است كه حقت را نشناسيم، حق 'امام بودن' و اطاعت شدن را، حق 'مطيع' داشتن را.
مي خواهم در غريبي اين روزگار، با ديدگان باز به ديدنت بيايم كه پس از تولدم در آخرت، سه بار به بازديدم بيايي و از هول و هراس غريبي و تنهايي نجاتم دهي ... و مي دانم كه مي آيي. تو رئوفي و مهربان، مي دانم كه مي آيي . . . .
23 ذي القعده روز زيارتي مخصوص حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) است ؛علامه مجلسي مي گويد: زيارت حضرت رضا (عليه السلام) در روزهاي مقدس اسلامي افضل است ؛ به ويژه روزهايي كه اختصاص به آن حضرت دارد. مثل روز ولادت امام (11 ذي القعده) و روز شهادت آن حضرت (مطابق مشهور آخر ماه صفر) سپس از كتاب اقبال مرحوم سيد بن طاووس استحباب زيارت آن حضرت را در روز 23 ذي القعده (طبق روايتي روز شهادت آن حضرت) نيز نقل مي كند.
در اين روز سلامي نثار آن حضرت مي كنيم تا مستحق شنيدن جواب شويم و چه خوب روزي است تا دوباره متولد شويم و انساني نو شويم فارغ از هر گناه و زشتي.



نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.