اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 7 شهريور 1396 / کد مطلب: 12537 / نظرات: 0


رشد بیش از 7 برابری نشریات دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری


رشد بیش از 7 برابری نشریات دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه نشریات در شکوفایی استعدادهای دانشجویان موثر است، گفت: نشریات این دانشگاه نسبت به سال 92 بیش از 7 برابر رشد داشته است.
 جواد حدادنیا شامگاه گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال 92 نشریات دانشجویی هفت عدد  بود که هم اکنون  به 51 نشریه افزایش یافته است.

 وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری با جذب  73 عضو هیات علمی طی سه سال گذشته یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور در این زمینه است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی دانشگاه نیز از هشت کرسی در سال 92 به 18 جلسه در سال 96 رسیده است.

حدادنیا گفت: در سال جاری 720 میلیارد ریال اعتبار به  دانشگاه حکیم  اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش دارد.

وی افزود: 14درصد این اعتبار حوزه پژوهش اختصاص یافت در حالیکه در چهار سال گذشته بودجه پژوهشی دانشگاه کمتر از یک درصد بود.

حدادنیا عنوان کرد: 80 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این دانشگاه اختصاص یافته که در طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد دارای ردیف اعتباری شامل توسعه دانشکده علوم پایه، خوابگاه دانشجویی وسلف و سرویس می‌شود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه 200 هزار دلار قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های اروپایی از جمله لیون، پاریس 13 فرانسه، تورین ایتالیا و شرکت‌های اروپایی منعقد کرده است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء 22 دانشگاه محور در کشور است که با حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی، 139 کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و 10 دانشکده است.ایسنا102





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.