اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 19 بهمن 1402 / کد مطلب: 15289 / نظرات: 0


۷۰ درصد تعهد سوادآموزی خراسان رضوی تحقق یافت


۷۰ درصد تعهد سوادآموزی خراسان رضوی تحقق یافت  رییس اداره ساماندهی دوره‌های سوادآموزی خراسان رضوی گفت: استان ما تعهد سوادآموزی به ۲۹ هزار نفر را دارد که تاکنون بیش از ۷۰ درصد این رقم جذب دوره های سواد آموزی شده اند.

عباس پویان‌مهر  در آیین بهره برداری از مرکز یاددهی و یادگیری سواد شهرستان سبزوار افزود: شرکت ۲۹ هزار نفر سواد آموز استان در دوره‌های سه‌گانه سواد، انتقال و تحکیم هدف‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست جذب ۲۷ هزار نفر سوادآموز برای استان تعیین شده بود که با پیگیری های صورت گرفته ۲ هزار حجم انتقال به سهمیه استان افزوده شد و با اقدامات صورت گرفته خراسان رضوی در دوره های سواد، سواد اتباع و ندامتگاه و مهارت های هفتگانه کار با رایانه در رتبه های برتر کشور قرار دارد.

پویان‌مهر افزود: به منظور جلوگیری از غیرفعال شدن آموزش دهندگانی که تاکنون موفق به کلاس‌گذاری نشده‌اند، مهلت ثبت نام و کلاس‌گذاری دوره‌های سوادآموزی تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ تمدید شده است که به آموزش دهندگان توصیه می شود از فرصت باقی مانده برای ثبت کلاس های خود استفاده کنند.

بهره برداری نخستین مرکز یاددهی و یادگیری دولتی در خراسان رضوی

رییس اداره ساماندهی دوره‌های سوادآموزی خراسان رضوی گفت: هشت مرکز یاددهی و یادگیری دولتی در استان فعال می شوند که نخستین مرکز آن همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان سبزوار راه اندازی شده است.

پویان‌مهر افزود: این مراکز یاددهی و یادگیری قبل از این به صورت غیر دولتی اداره می شد که با راه اندازی این مراکز، سوادآموزان در کنار آموزش سواد، به طور همزمان با برخی مهارت های شغلی نیز آشنا می شوند.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این مراکز دولتی یاددهی و یادگیری، فرصت خوبی برای مراکز سوادآموزی فراهم می شود که علاوه بر دوره های سواد، زمینه برای مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز فراهم می شود.

پویان‌مهر افزود: برگزاری دوره های فنی و حرفه ای و اعطای تسهیلات به سوادآموزان در راستای حمایت از مشاغل خانگی برخی از برنامه های مورد توجه در این مراکز خواهد بود.


رییس نهضت سوادآموزی سبزوار نیز گفت: از مجموع هشت مرکز یاددهی و یادگیری دولتی در خراسان رضوی، ۲ مرکز در سبزوار راه اندازی می شود.

عبدالمجید شجاع افزود: پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حرفه آموزی و آماده سازی افراد برای ورود به صحنه های اجتماعی از جمله اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ملی پیوند سواد و زندگی یکی از اهداف مورد توجه در مراکز یادگیری محلی است که علاوه بر آموزش، سوادآموزان به منظور راه انداختن یک حرفه و ایجاد اشتغال،‌ رسته های مختلف شغلی را فرا می‌ گیرند.

وی افزود: در ۲ مرکز یاددهی و یادگیری "دکتر علوی مقدم" و مرکز خیرساز زنده یاد سرهنگ "حسین بلوک" طی سالهای گذشته که به صورت غیر دولتی فعالیت می کردند، بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی، به ویژه برای بانوان سوادآموز ایجاد شده بود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.