اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 16 تير 1397 / کد مطلب: 12993 / نظرات: 0

سبحانی‌فر مطرح کرد؛


نحوه ردیابی واردات تلفن‌های همراه الگوی دیگر اقلام باشد


نحوه ردیابی واردات تلفن‌های همراه الگوی دیگر اقلام باشد عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: اعلام ممنوعیت واردات حدود هزار و 300 کالا توسط دولت بهترین شیوه برای حمایت از تولیدات داخل و اقتصاد مقاومتی می‌تواند، باشد.
رمضانعلی‌ سبحانی‌فر با اشاره به اینکه دولت اکنون در حال پایش اطلاعات کالاهای داخلی است، گفت: اعلام ممنوعیت واردات حدود هزار و 300  کالا توسط دولت بهترین شیوه برای حمایت از تولیدات داخل و اقتصاد مقاومتی می‌تواند، باشد.
نماینده مردم سبزوار ادامه داد: با این شیوه می‌توان ثبت سفارش کالاهایی را که در داخل به اندازه نیاز کشور تولید می‌شود را ممنوع کرد و  برای دیگر محصولات و کالاهایی که به اندازه نیاز در کشور وجود ندارند هم می‌توان با قرار دادن تعرفه مشخصی اجازه واردات آنها را صادر کرد.
وی با بیان اینکه فراکسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 در راستای وظیفه ذاتی خود نشستی را با مسئولان و وزرای‌ مربوطه برگزار می‌کند، گفت: اقدامات خوبی تاکنون در حوزه گوشی‌های تلفن همراه در کشور انجام شده است، بحث واردات آنها به گونه‌ای طراحی شده که کاملا میزان واردات، مقدار اجناس انبار شده و حتی تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، کاملا مشخص می‌شود.
سبحانی‌فر تأکید کرد: با سیستم الکترونیکی جدید به راحتی می‌توان تمامی محصولات وارداتی‌ را ردیابی کرده تا احتکار و قاچاقی صورت نگیرد.
عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 افزود: بارکد‌ گوشی‌های تلفن همراه در گمرک ثبت می‌شود و براین اساس کاملا قابل ردیابی هستند، لذا با انجام این عمل بر روی دیگر کالاها و ثبت بارکد‌های مخصوص آنها می‌توان با مدیریت بازار از محصولات داخلی و ملی حمایت کرد.
نماینده مردم سبزوار  به باشگاه گفت: دولت اگر با این شیوه‌ها بتواند کار پیگیری واردات و صادرات را سرعت ببخشد، می‌تواند کنترل بازار و اقلام را به راحتی در اختیار بگیرد.

 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.