اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 4 مرداد 1401 / کد مطلب: 14749 / نظرات: 0


۵۰ درصد آزمایشهای کرونا در غرب خراسان رضوی مثبت شده است


۵۰ درصد آزمایشهای کرونا در غرب خراسان رضوی مثبت شده است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به ۵۰ درصد رسیده است.

دکتر محمد سالاری  افزود: عادی انگاری مردم در عدم استفاده از ماسک، شرکت در دور همی ها، تجمعات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سبب خیز دوباره کرونا و مثبت شدن ۵۰ درصد از آزمایشهای کرونا در سبزوار شده است.

وی ادامه داد: روند رو به افزایش آمار بستریهای کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار، هشدارها برای ورود به هفتمین اوجگیری کرونا را تقویت کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اینک ۴۵ بیمار در بخش کرونای بیمارستان واسعی بستری شده اند و این شهرستان در رنگ‌بندی کرونایی در حالت نارنجی قرار گرفته است.

سالاری افزود: اوجگیری قبلی کرونا ثابت کرد که رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک، ارتباط مستقیمی با افزایش یا کاهش آمار بیماران کرونایی دارد از این رو از تمامی شهروندان درخواست می شود تا با رعایت اصول بهداشتی و تزریق واکسن یادآور در کاهش چشمگیر این بیماری نقش آفرین باشند.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.