اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مهر 1401 / کد مطلب: 14768 / نظرات: 0


پنج موکب خدمت‌رسانی در مسیر بازگشت زائران رضوی در داورزن برپا شد


پنج موکب خدمت‌رسانی در مسیر بازگشت زائران رضوی در داورزن برپا شد  فرماندار داورزن گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، پنج موکب خدمت‌رسانی در مسیر بازگشت زائران رضوی در این شهرستان غربی خراسان رضوی برپا شده است.

مهدی بهادری در حاشیه بازدید از موکب‌ روستای مهر شهرستان داورزن اظهار داشت: این شهرستان به عنوان دروازه غربی استان در مسیر اصلی زائران حرم رضوی قرار دارد لذا همزمان با بازگشت زائران دهه پایانی ماه صفر، اقدام به برپایی مواکب و ایستگاههای صلواتی برای خدمت به زائران دهه آخر کرده است.

وی افزود: هم اینک پنج موکب و ایستگاه صلواتی در مسیرهای ورودی شهر ریوند، روستای مهر، ۲ ایستگاه امام رضا و شهدای گمنام شهر داورزن و ورودی "بیزه" برای خدمت به زائران دهه آخر صفر برپا شده است.

بهادری با بیان اینکه در این مواکب علاوه بر اطعام زائران، توزیع بسته‌های فرهنگی و خدمات رفاهی نیز ارائه می شود، افزود: در همین راستا چهار موکب نیز روزهای گذشته در مسیر ورودی زائران رضوی در نقاط مختلف شهرستان داورزن برپا شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به کویری بودن شهرستان داورزن، برپایی این مواکب در ایام افزایش ترددها، علاوه بر پذیرایی زائران رضوی در کاهش حوادث جاده ای نقش موثری داشته است.

مسوول ایستگاه صلوات حضرت علی بن موسی الرضا در روستای مهر داورزن نیز گفت: این ایستگاه با هدف بدرقه زائران حضرت امام رضا (ع) در ورودی این روستا بر پا شده است.

حسن مهری افزود: این ایستگاه صلواتی از امروز به مدت چهار روز دایر است و از زائران و کاروانهای زیارتی حرم مطهر ثامن الحجج (ع) پذیرایی می کند.

وی با بیان اینکه زمینه اسکان زائران در مساجد، تکایا و منازل فراهم شده است، تصریح کرد: روزانه بطور میانگین ۱۵ هزار زائر از امکانات و خدمات این موکب بهره مند می شوند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.