اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 ارديبهشت 1403 / کد مطلب: 15327 / نظرات: 0


فرماندار: سبزوار قابلیت تبدیل به قطب گردشگری سلامت غرب خراسان را دارد


فرماندار: سبزوار قابلیت تبدیل به قطب گردشگری سلامت غرب خراسان را دارد  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار این قابلیت و ظرفیت را دارد که در صورت دیده شدن و تقویت بیشتر، این خطه از کشور را به قطب گردشگری سلامت تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی روز دوشنبه در آیین آغاز بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستای "ابارش" سبزوار اظهار کرد: اکنون سبزوار در حوزه بهداشت و درمان از ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی و در تعداد بیمارستان و مراکز درمانی نیز از ۱۳ دانشگاه در کشور بزرگتر است که این افتخاری برای خطه غرب خراسان محسوب می شود.

وی افزود: ظرفیت های بی نظیری در ارائه خدمات درمانی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار وجود دارد که نمونه آن ایجاد دانشکده دندانپزشکی در این مجموعه است که امیدواریم این فرصت فراهم شده و در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سفر آتی دولت به استان خراسان رضوی نیاز است تا در حوزه زیرساخت ها و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، نگاه ویژه ای به این منطقه صورت گیرد که در آن صورت بار درمانی استان به شدت کاهش خواهد یافت.

دولت، بدون مشارکت مردم کاری از پیش نمی‌برد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در این آیین با تبریک هفته سلامت و قدردانی از تمامی فعالان حوزه سلامت، خیران و دست اندرکاران این بخش، بر نقش بسیار مهم مردم در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: دولت با تمام توانی که دارد نیز قادر به ارائه خدمات در یک زمان کوتاه به همه مردم نیست و نکته مهم و تسریع کننده بحث مردمی سازی، مشارکت و پیوند خدمات بین دولت و مردم است، لذا نقش خیران و سرمایه گذاران در توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است.

سیدجمال الدین حسینی افزود: یکی از موضوعات مهم شیوه استفاده از ظرفیت های مردمی، خیران و واقفان در طرح های عمومی است تا بتوان جهشی را در عرصه تولید و خدمات شاهد بود.

وی با تاکید بر ظرفیت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به پیشرفت‌های آموزشی، تجهیزات درمانی و دانش آموختگان رشته های مختلف این دانشگاه، لازم است که برخی امکانات و خدمات درمانی در همین شهرستان به مردم ارائه شود، لذا باید برای مراکزی چون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، با توجه به اینکه بیش از نیم میلیون نفر را زیر پوشش دارند در نظام سلامت نقش ویژه ای تعریف شود.


وی با بیان اینکه ما در استان به دنبال ایجاد ظرفیت برای توسعه متوازن هستیم، قول مساعد داد تا هر آنچه در توان سازمان مدیریت و برنامه ریزی است برای ارائه خدمات درمانی به حوزه سبزوار بزرگ به کار گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این آیین گفت: مرکز خدمات جامع سلامت ابارش جزو ۲۷ طرح محرومیت زدایی این دانشگاه است که با بهره برداری از آن هفت هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت این روستا زیر پوشش خدمات آن قرار خواهند گرفت.

محمد سالاری افزود: زمین این مرکز با برآورد هزینه ۵۰ میلیارد ریال توسط خیر سلامت مرحوم "محمدحسین ابارشی" در اختیار دانشگاه قرار گرفته است که با تکمیل و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش، دوازدهمین طرح محرومیت زدایی دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری رسید.

روستای ابارش، از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار در حدود ۶ کیلومتری غرب سبزار واقع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.