اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 27 خرداد 1402 / کد مطلب: 15006 / نظرات: 0


عملیات بیابان‌زدایی در ۱۵۵ هکتار مراتع بحرانی سبزوار اجرا شد


عملیات بیابان‌زدایی در ۱۵۵ هکتار مراتع بحرانی سبزوار اجرا شد  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: عملیات بیابان‌زدایی با هدف جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و ریزگردها، در یک سال اخیر در سطح ۱۵۵ هکتار از مناطق بحرانی بخش "روداب" این شهرستان اجرا شده است.

عباسعلی کیانی‌فرد اظهار داشت: برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی در سطوح یاد شده و نیز مبارزه با آفات و آبیاری منظم این عرصه ها، ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین طرح مدیریت رواناب‌ در سطح ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مستعد جاری شدن سیلاب در این شهرستان با اعتبار پنج میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار گرفته است.

کیانی فرد تصریح کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار در یک سال گذشته برای تامین نهال طرح های نهال‌کاری و بیابان‌زدایی شهرستان و استان، اقدام به تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال از گونه های بیابانی کرده است.

وی با بیان اینکه سبزوار به عنوان یکی از شهرستانهای برتر استان در زمینه اجرای طرح های بیابان زدایی انتخاب شده است، افزود: برقراری قرُق ویژه در گستره چهار هزار هکتار از عرصه های منطقه از دیگر اقداماتی است که در چهارچوب طرح های بیابان زدایی این شهرستان انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: اجرای طرح های بیابان‌زدایی منجر به تقویت پوشش گیاهی، تثبیت شن های روان، ترسیب کربن، کنترل و ذخیره رواناب و افزایش تولید علوفه در منطقه شده است.

کیانی فرد افزود: طرح احیای اراضی بیابانی با استفاده از پخش سیلاب در حوضه آبخیز کال‌شور سبزوار سال گذشته از سوی کارشناسان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به عنوان طرح برتر کشوری برگزیده شد.

وی خاطرنشان کرد: از کل مساحت ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار افزون بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق زیر تاثیر فرسایش بادی است که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.