اخبار سبزوار پيام : حوادث





اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 16 مهر 1402 / کد مطلب: 15166 / نظرات: 0


خشکسالی ۲ هزار میلیارد ریال به محصول پسته سبزوار خسارت زد


خشکسالی ۲ هزار میلیارد ریال به محصول پسته سبزوار خسارت زد مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: خشکسالی و قطعی برق چاه‌های کشاورزی امسال ۲ هزار میلیارد ریال به پسته‌کاران این شهرستان خسارت زده است.

علی اصغر امانیان  اظهار کرد: خشکسالی در کنار خاموشی چاه‌های آب، در مناطق مختلف خسارتی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد به محصول پسته شهرستان سبزوار وارد کرده است.

وی تصریح کرد: قطعی برق در تابستان امسال باعث افزایش مدار آبیاری شد و گرمای شدید هوا نیز در شرایطی که پسته برای پر کردن مغز و نگهداری جوانه های گل سال آینده در این بازه زمانی به آب نیاز دارد، باعث کاهش کیفیت و کمیت محصول و همچنین افزایش میزان پوکی دانه ها در پسته شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: امسال هزار و ۸۰۰ تُن محصول پسته خشک از سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌ بارور این شهرستان برداشت شد که مهمترین گونه های پسته تولیدی سبزوار "کله قوچی، اوحدی، سپید فیض آباد، اکبری و فندقی" است.

امانیان افزود: هم اینک ۱۳ واحد فرآوری پسته در سبزوار فعالند که هر یک از این واحدها زمینه اشتغال حدود ۱۰ نفر را فراهم و این محصول چرخه بازار اقتصادی مناسبی را ایجاد کرده است.

سبزوار به عنوان قطب تولید "زیره، پنبه، جو و گندم، شیلات و صنعت مرغ" در خراسان رضوی، سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می‌کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.