اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 3 خرداد 1391 / کد مطلب: 2540 / نظرات: 0


فرماندار خوشاب :توانمند سازی مددجویان را به عنوان یكی از اولویت ها به طور جدی پیگیری می كنیم


 فرماندار خوشاب گفت : توانمند سازی مددجویان كمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان را به عنوان یكی از اولویت ها به طور جدی پیگیری می كنیم 
   
 به گزارش ایرنا مهندس 'حسین ابراهیمی كردیانی ' در مراسم معارفه مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب با اشاره به بالا بودن افراد تحت پوشش امداد در این شهرستان ، افزود : خودكفایی از طریق طرح های خود اشتغالی به عنوان یك اولویت مد نظر است.

وی با اشاره به همكاری و وحدت مسوولان در خوشاب افزود : بایستی شان و منزلت نام امام (ره)را در عنوان نهاد امداد حفظ كرده و خدماتی در شان نام امام (ره) به مستضعفین ارائه كنیم.

وی با اشاره به ظرفیت كشاورزی خوشاب و وجود چاه های عمیق ، گفت : با استفاده از اهرم های تشویقی و توان مسوولان و امام جمعه این شهرستان مسئله زكات را پیگیری می كنیم .

وی با اشاره به ارتقای نمایندگی كمیته امداد خوشاب به مدیریت، ابراز امیدواری كرد خدمات رسانی به جمعیت هدف، بیشتر شود.

وی همچنین خواستار ساخت هر چه سریعتر ساختمان كمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمات رسانی بهتر شد .

قائم مقام كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت : این نهاد تاكنون در سطح استان حدود 40 هزار طرح اشتغال انجام داده است.

' حبیب اله آسوده افزود : رویكرد جدید امداد در حوزه توانمندسازی مددجویان با اجرای طرح های اشتغالزایی است كه به خودكفایی آنان منجر می شود .

وی اعتبارات اشتغال در دولت نهم و دهم را بی سابقه عنوان كرد و افزود : در سال گذشته 100 میلیارد تومان به مشاغل خانگی و كوچك اختصاص یافت .

وی اظهار داشت : رویكرد اشتغالزایی در امداد شامل مراحل شناسایی استعداد ، ایجاد تفكر كار انگیزی ، آموزش و مهارت آموزی ، مشاوره و راهنمایی شغلی ، پرداخت تسهیلات ، نظارت مستمر و خودكفایی و ورود به بازار كار است.

قائم مقام كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان اینكه جمعیت تحت پوشش در خوشاب دو هزار و 300 خانوار حدود 37 هزار نفر می باشد كه رقم بالایی است ، افزود : بایستی در زمینه اشتغالزایی در این منطقه استعدادیابی شده و در جهت خودكفایی مددجویان گام برداریم .

وی استعدادهای منطقه را با توجه به ظرفیت های شهرستان در زمینه های كشاورزی ، دامداری ، دامپروری ، پرورش طیور و صنایع دستی عنوان كرد و گفت : بایستی در این زمینه ها برنامه ریزی و كار شود.

قائم مقام كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اظهار اینكه در بحث اشتغال هیچ محدودیتی نداریم ،افزود : 100 میلیون ریال از منابع امداد و 100 میلیون ریال از محل تسهیلات بانكی به مددجویان وام پرداخت می شود .

وی توجه به طرح اكرام و مشاركت های مردمی در خوشاب را ضروری عنوان كرد و افزود : با توجه به كشاورز بودن بیشتر مردم این شهرستان برنامه ریزی و مدیریت زكات محرومین نیز به عنوان مشاركتهای مردمی ضروری است .

آسوده ،درمان مددجویان را یكی از مشكلات حال حاضر عنوان كرد و گفت : حدود سه سال است كه اعتباری از دولت برای هزینه درمان به ما داده نمی شود .

وی ادامه داد : شهرها ی زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی هستند.

قا ئم مقام كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در بخشی از سخنانش از تربیت حدود هزار نفر حافظ قرآن در استان خبر داد.

آسوده افزود : از بهمن ماه سال گذشته ستاد قرآن و عترت در امداد استان تشكیل شد و در طرحی با مشاركت جامعه قاریان مشهد دوره روخوانی و روانخوانی حدود هزار نفر از مجتمع های شبانه روزی دانش آموزی به اتمام رسید.

وی با بیان اینكه دوره تجوید قرآن كریم از ابتدای امسال آغاز می شود افزود : درصدد هستیم تربیت حافظان قران را در شهرستان ها نیز از طریق موسسات قرآنی گسترش دهیم .

در این مراسم از زحمات 'مهدی سهرابی ' مسوول نمایندگی كمیته امدادخوشاب قدر دانی و' ابراهیم كسكنی' به عنوان مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب معرفی شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.