اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 1 مرداد 1392 / کد مطلب: 6411 / نظرات: 0


یک رشته جدید به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار اضافه شد


یک رشته جدید به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار اضافه شد رییس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از تصویب رشته ˈعلوم و صنایع غذایی با گرایش کنترل کیفی و بهداشتیˈ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام، دکتر محمود غفوری نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ،اظهار کرد: این رشته با این گرایش برای اولین بار در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شده است .

وی اظهارداشت : از ابتدای مهرماه شاهد جذب دانشجو در این رشته از طریق آزمون سراسری برای این دانشگاه خواهیم بود.

وی در تشریح تاریخچه شکل گیری این رشته گفت: برای اوّلین بار در سال 1340 بر اساس تصویب هیأت وزیران، انستیتو خواروبار و تغذیهی ایران نسبت به آموزش تغذیه و شیمی مواد غذایی در مقطع کارشناسی اقدام کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار ادامه داد: با توجه به مبانی الهی و دینی جامعه ما و حفظ و ارتقای سلامتی و نیازهای غذایی جامعه، آموزش این رشته ضروری می باشد.

وی افزود: دانش آموختگان و دانشجویان این رشته با بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی و تأکید بر حفظ و ارتقای سلامت جامعه، با واحدهای تولیدی صنایع غذایی و ادارات کنترل و نظارت و مراکز تحقیقاتی همکاری می کنند.

وی افزود:دانش آموختگان و دانشجویان مزبور با درنظر گرفتن نیازها و خواسته های غذایی جامعه، سعی و تلاش در تولید محصولات غذایی سالم، باکیفیت و حداقل ضایعات را نموده تا تحوّلی اساسی در صنایع غذایی کشور نمایند.

وی نقش کارشناسی در نظام غذا و تغذیه کشور، نقش مسؤولیت فنّی در واحدهای تولیدی مواد غذایی، نقش همکاری پژوهشی در آزمایشگاه های تحقیقاتی و تخصصی مواد غذایی، نقش همکاری آموزشی در آزمایشگاه های آموزشی و نقش همکاری آموزشی در مراکز آموزشی را از جمله وظایف حرفه ای دانش آموختگان رشته ی ˈعلوم و صنایع غذایی با گرایش کنترل کیفی و بهداشتیˈ عنوان کرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.