اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 16 آبان 1390 / کد مطلب: 1020 / نظرات: 0

خطيب نماز عيد قربان سبزوار :


طرح صدور انقلاب نشات گرفته از توجه معمار انقلاب به پيام هاي حج است


طرح صدور انقلاب نشات گرفته از توجه معمار انقلاب به پيام هاي حج است
 خطيب نماز عيد قربان سبزوار گفت: فرموده معمار كبير انقلاب اسلامي براي صدور انقلاب نشات گرفته از توجه ايشان به پيام هاي حج است. 
  
حجت الاسلام و المسلمين 'محمد سليماني' روز دوشنبه در خطبه هاي نماز عيدقربان كه با حضور گسترده مردم خداجوي سبزوار در محل مسجد جامع اين شهرستان اقامه شد، اظهار داشت: عيد قربان وقايعي در خود دارد كه به آن عظمت و درخشش داده است.

وي افزود: عيد سعيد قربان از اعيادي است كه همه مسمانان روي زمين با هر مذهبي آن را پذيرفته و مي پذيرند.

وي فرمان خداوند به حضرت ابراهيم (ع) براي دعوت به حج و وعده الهي براي رساندن نداي اين دعوت به مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در آن زمان تعداد كمي نداي دعوت به حج را پاسخ گفتند اما امروز سه ميليون حاجي نداي 'لبيك اللهم لبيك' سر مي دهند كه نشان تحقق وعده خداوند است.

وي فرموده معمار كبير انقلاب اسلامي براي صدور انقلاب را نيز با توجه به پيام هاي حج عنوان كرد و گفت: عده اي كه كم هم نبودند به اين پيام آسماني توجه نداشتند و صدور انقلاب را در مقابل ابرقدرت هاي غرب و شرق غير ممكن مي دانستند.

امام جمعه موقت سبزوار افزود: پس از 32 سال با بيداري اسلامي در كشورهاي مجاور و قلب آفريقا شرايطي به وجود آمد كه حتي براي ما هم قابل تصور نبود.

وي با بيان اينكه اين موارد از فوايد حج است خاطر نشان كرد: دعوت ولي از اولياي الهي به حق گر چه در آن مقطع از سوي عده كمي اجابت شود اما به مدد نيروهاي مرموز الهي آن ندا به گوش آيندگان مي رسد و به آن عمل مي كنند.

وي ضمن اشاره به آياتي از سوره بقره ،بخشي از خواسته هاي حضرت ابراهيم (ع) از خداوند از جمله عنايت روحيه تسليم به ايشان و ذريه شان ،نشان دادن راه روشن و دعاي آن حضرت به توبه و بازگشت را يادآور شد.

خطيب نماز عيد قربان سبزوار با توجه دادن به اين ادعيه به عنوان درس هايي از حضرت ابراهيم گفت: همانگونه حضرت ابراهيم (ع) با وجود تسليم بودن اين خواست را از خداوند داشت ما هم انقلابي هستيم ولي اگر اين راه ادامه يابد مهم است.

وي با بيان اينكه همانند حضرت ابراهيم (ع) اين دعا را بايد براي فرزندان خود هم داشته باشيم اضافه كرد: گاه والدين انقلابي هستند اما فرزندان آنها مقابل انقلاب قرار مي گيرند.

وي چندين بار استغفار حضرت ابراهيم (ع) با وجود پيامبر بودن ايشان را هم درسي براي مسوولان و همه مردم عنوان كرد و گفت: بايستي با پرهيز از غرور در هر مسووليتي اين راه را ادامه دهيم.

حجت الاسلام سليماني افزود: همچنين لزوم وجود رهبر از درس هاي حضرت ابراهيم به همه جهانيان در تمام اعصار است كه بدون آن انسان ها متفرق مي شوندو امكان ادامه راه نيست.

وي پيام مقام معظم رهبري به كنگره عظيم و جهاني حج را مورد اشاره قرار دادو گفت: ايشان در اين پيام خطاب به ملت اسلام خواستار جدي گرفتن وحدت وانسجام بين خود و پرهيز از تفرقه و تكروي و استقامت در ايجاد و اجراي احكام اسلام بودند كه اين پيامي به همه ماست.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.