اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 10 مهر 1394 / کد مطلب: 10315 / نظرات: 0


رضایی: ایرنا باید ارگان رسمی جمهوری اسلامی باشد


رضایی: ایرنا باید ارگان رسمی جمهوری اسلامی باشد  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی،خواستار تحولی بزرگ در این سازمان خبری با استفاده از نیروهای با تجربه آن شد و گفت: ایرنا باید ارگان رسمی جمهوری اسلامی باشد.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی افزود: ایرنا باید بتواند زبان همه نهادهای حاکمیتی اعم از دولت، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باشد؛ به طوری که هر کسی در دنیا بخواهد نظری از جمهوری اسلامی بشنود به خبرگزاری جمهوری اسلامی مراجعه کند.
وی ادامه داد: ظرفیت های زیادی در مجموعه ایرنا وجود دارد و باید از توانایی های افراد متخصص بهتر استفاده شوند. بازنشستگان ایرنا نیز افراد بسیار باتجربه و آگاه هستند و خبر و تحلیل را خوب می شناسند و با دنیا آشنایی دارند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: جمهوری اسلامی در یک نقطه خاصی از دنیا و با یک تابلوی جدیدی در حال ظهور و بروز است و نقطه ای که ما در آن قرار داریم از حساسیت بالایی برخوردار و به چهارراه ژئوپولتیک معروف است.
رضایی یادآور شد: هیچ ماه و سالی نیست و نخواهد بود که حوادثی که اتفاق می افتد به یک طریقی از کنار جمهوری اسلامی عبور نکند. شما اگر همین 30 سال گذشته را نگاه کنید، زمانی که آقای بوش آمد 15 یا 16 سال پیش سمت شرق ایران یعنی پاکستان و افغانستان حادثه بود و حال که آقای اوباما آمده سمت سوریه و عراق این حوادث است.
وی ادامه داد: همچنین زمانی که گورباچف آمد 25 سال یا 30 سال پیش در شمال ایران کشورهایی استقلال پیدا کردند و مدت ها فروپاشی شوروی مشکلاتی درست کرد، یا در جنوب ایران خلیج فارس وجود دارد که همیشه مساله دارد و مساله ساز است.

** ایران در نقطه کانون خبر قرار دارد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران در حقیقت در نقطه ای قرار دارد که کانون خبر و کانون حوادث است؛ البته از همین جا می توان فهمید امروز ایران در یک جزیره آرام قرار دارد که تمام اطرافش در طی 30 سال گذشته همیشه در ناامنی و در نوسانات،هیجانات،آشوب، حادثه، جنگ و درگیری بوده و خود یک نعمت بزرگی برای ملت ما است که اگر این آرامش و ثبات و اقتدار در کشور نبود هر کدام از این حوادث 30 سال گذشته می توانست از ایران عبور شود و خسارات سنگینی را به ایران وارد کند.
رضایی اظهارداشت: پس نقطه ای که ما در آن قرار داریم نقطه مهم رسانه ای است؛ شاید در کل دنیا نمونه ای مثل ایران پیدا نشود یا اگر پیدا شود یکی دو تا بیشتر نیست که باید اسم آن را جغرافیای رسانه ای ، یا ژئونیوز یا ژئومدیا بگذاریم.
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعضی وقت ها جغرافیا با رسانه ارتباط پیدا می کند و ایران یک کانون رسانه ای است چون کانون خبر و رویداد است.
رضایی افزود: به یک تعبیر امروزی ایران می تواند کانون رسانه ای شود و خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند در این رابطه تلاش کند.
وی ادامه اداد: ایران به عنوان یک نقطه ژئوپولیتیک می تواند یک هاب (کانون) رسانه ای شود، در اطرافش مسایل مهم خبرساز و همچنین نفت و گاز در این منطقه است و برخورد تمدن ها و تلاقی قدرت های بین المللی در این منطقه وجود دارد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال 1379 تا 1381 زمانی که چشم انداز 1404 را می نوشتیم، به نقطه ای رسیدیم که اسمش را منطقه آسیای جنوب غربی گذاشتیم که از افغانستان و پاکستان شروع می شود و تا مصر ادامه دارد و از همان موقع ما تشخیص دادیم این نقطه یک نقطه حادثه آفرین برای 50 تا 60 سال آینده جهان خواهد بود.
رضایی افزود: نکته دیگر تابلوی جمهوری اسلامی ایران است که ملت ما بلند کرده اند و این تابلو یک تابلوی فرصت ساز و چالش آفرین برای دنیا است یعنی جمهوری اسلامی به لیبرالیسم، اسلام آمریکایی، متحجرین، غرب زده ها و حتی داخل جهان اسلام به تکفیری ها تنه می زند و این یک ایدئولوژی، مکتب، تفکر و اندیشه نوینی است که هم برای بشریت فرصت ایجاد کرده و هم برای رقبایش جانشین.
وی ادامه داد: لذا خود این تابلو خبرساز است یعنی جمهوری اسلامی و این تابلویی که در ایران بلند شده، این، کار رسانه ای می خواهد؛ هم نقطه ای که در آن قرار داریم و هم تابلویی که بلند کردیم به فعالیت رسانه ای فوق العاده بالایی نیاز دارد.

**رسانه، بخشی از اقتدار ملی ما است
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به جرات می توان گفت رسانه امروز یک بخشی از اقتدار ملی ما را تشکیل می دهد یعنی اقتدار ملی ما تنها توپ و تانک و کارخانجات و صنایع نظامی نیست بلکه رسانه بخشی از اقتدار ما را تشکیل می دهد.
رضایی افزود: در همین حادثه منا ملاحظه کردید یک کمپین خودجوش در کشورهای اسلامی تحت عنوان بی کفایتی آل سعود راه افتاد که چند ساعت طول نکشید که آنها پاتک رسانه ای در سایت ها راه انداختند و به دروغ گفتند بخشی از این مسایل زیر سر حجاج ایرانی بوده است و این نشان می دهد مساله رسانه خیلی جدی و مهم است.
وی ادامه داد: امروز رسانه نه تنها بخشی از زندگی بلکه بخشی از اقتدار ما را به خودش اختصاص داده است که امیدوارم همه رسانه های ایران چه خبرگزاری جمهوری اسلامی، چه سایر خبرگزاری ها، روزنامه ها، سایت ها و مجله ها، خبرنگاران و تحلیلگران، خودشان را بخشی از اقتدار ایران و سربازان و افسران وطن و اسلام بدانند و از کشور دفاع و این بخش از اقتدار ملی را تقویت کنند.
وی اضافه کرد: البته انتظار است که دولت و مجلس هم به آن شکل سنتی که خبرنگاری بیاید مصاحبه بگیرد نگاه نکنند بلکه هم دولت و هم مجلس باید در پشتیبانی و حمایت از رسانه ها به عنوان یک بخشی از اقتدار ملی نگاه کنند و نگاهشان را درست کنند و امروز نیازمند آن هستیم تا با یک نگاه جدید با رسانه ها برخورد شود.
رضایی با بیان اینکه دولت،مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پشتیبان رسانه ها باشند، گفت: این دستگاه ها باید ضمن پشتیبانی از رسانه ها، نگاه ها را نسبت به آنها تازه و نو کنند و با نگاهی جدید با رسانه ها برخورد کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس و در سالروز آزادسازی حصر آبادان به خبرگزاری جمهوری اسلامی آمد و ضمن دیدار و گفت و گو با مدیران، مسوولان و خبرنگاران این سازمان، از بخش های مختلف تولید و انتشار اخبار دیدن کرد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.