اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 آذر 1394 / کد مطلب: 10517 / نظرات: 0

رئیس شورای اسلامی سبزوار:


فرهنگ بومی و گویش های محلی سبزوار رو به فراموشی است


فرهنگ بومی و گویش های محلی سبزوار رو به فراموشی است - رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: فرهنگ بومی و گویش های محلی این شهرستان رو به فراموشی است.
 
کاظم کرامت دوشنبه شب در حاشیه رونمایی از هفته نامه محلی 'ستاره شرق' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رسانه های گروهی در احیا و معرفی فرهنگ های اصیل بومی و گویش های محلی که به عنوان شناسنامه و هویت یک منطقه محسوب می شوند نقش مهمی دارند.
رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار افزود: فرهنگ بومی هر منطقه درحقیقت میراث معنوی مردم آن دیار محسوب می شود که امروز در سایه بی توجهی شاهد نابودی این میراث هستیم.
کرامت با بیان اینکه فرهنگ بومی و گویش سبزوار دارای اصالت خاصی است گفت: پرداختن به فرهنگ بومی و گویش های شیرین محلی در مدارس، مهدهای کودک و دانشگاه ها درحفظ اصالت و ماندگاری این میراث معنوی موثر است.
وی از عملکرد و کیفیت برخی نشریات محلی سبزوار ابراز ناخرسندی کرد و افزود: برخی نشریات این شهرستان از غنای لازم و محتوای مطلوب برخوردار نیستند و نیاز به یک نشریه قوی و دارای غنای فرهنگی و اجتماعی در سبزوار احساس می شود.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف نشریات پرداختن به مشکلات مردم است عنوان کرد: توجه به موضوع فرهنگ بومی و محلی از مهمترین موضوعاتی است که یک نشریه شهرستانی می تواند به آن بپردازد.
کرامت گفت: پرداختن به موضوع فرهنگ بومی و محلی در توسعه و ارتقای فرهنگی شهرستان نیز موثر است.
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی رسانه های محلی سبزوار در آینده نزدیک افزود: برگزاری این نمایشگاه در شناسایی توانمندی ها و ارتقای کاری این رسانه ها موثر است.
نخستین شماره هفته نامه ستاره شرق به مدیر مسئولی مهدی مقصودی و سر دبیری علی ششتمدی با موضوع خبری، تحلیلی و اطلاع رسانی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به زبان فارسی در قطع و اندازه 30x50 در شهرستان سبزوار رونمایی شد.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.