اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 27 ارديبهشت 1395 / کد مطلب: 10821 / نظرات: 0


نشست حقوقی”تورم کیفری از منظر حقوق بشر” در برگزار شد


نشست حقوقی”تورم کیفری از منظر حقوق بشر” در برگزار شد دومین نشست حقوقی از سلسله نشست های سالانه گروه حقوق دانشکده الهیات تحت عنوان:«تورم کیفری از منظر حقوق بشر» با همکاری معاونت پژوهشی وفرهنگی روز چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در تالار استاد شریعتی دانشگاه برگزار شد.

دراین نشست چهارساعته که با حضور رئیس دانشگاه و استقبال خوب اساتید،دانشجویان(حکیم سبزواری، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی)،قضات و وکلای دادگستری همراه بود، دکتر سید علی آزمایش استاد ممتاز حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران سخنرانی کرد.

دکتر آزمایش در سخنرانی خود با اشاره به این که پدیده تورم قوانین کیفری اختصاص به ایران ندارد و در اغلب کشورهای جهان نیز وجود دارد، گفت:  نخستین عامل تورم قوانین کیفری حفظ امنیت و عدم توجه به فلسفه قانون گذاری است.

وی افزود: حقوق از جمله رشته های علوم اجتماعی است که در آن روابط انسانی مورد بررسی قرار می گیرد. در حالی که قانون گذار بدون در نظر گرفتن نوع و ماهیت روابط انسانی صرفا به دنبال تامین امنیت است .

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد:  بنابراین از این منظر، گاه قانونی وضع می شود که توجهی به انسان و نیازهای انسانی و ماهیت روابط انسانی نشده است و در زمره «قوانین متروک » جای می گیرد و یک قانون به قوانین کیفری اضافه می شود و در نتیجه قوانین کیفری حجیم تر می شود.

وی عامل دومی که موجب ایجاد تورم قوانین کیفری می شود را  عدم توجه قانون گذار به تبارها و اقوام  دانست و تصریح کرد: در واقع قانون گذار برای همه اقوام و تبارها یک قانون واحد تصویب می کند و اختلاف تبارها و سنت و باورهای آنان را مدنظر قرار نمی دهد.
وی  در ادامه به بررسی تورم قوانین کیفری از منظر حقوق بشر پرداخت.

گفتنی است در پایان این همایش جلسه پرسش و پاسخ بین استاد آزمایش و  در پایان نیز به دانشجویان، اساتید و وکلا برگزار شد.سایت دانشگاه حکیم سبزواری



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.